عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

امنیت ملی و اقتصادی با توسعه صنعت بانکرینگ رقم می‌خورد

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: گردش مالی صنعت بانکرینگ می تواند بخشی از اقتصاد کشور را نجات دهند و امنیت ملی و اقتصادی با توسعه این صنعت رقم می‌خورد.

به گزارش فرینا، عبدالعلی رحیمی مظفری در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جزیره قشم بیان کرد: 80 درصد تجارت جهان از طریق حمل‌ونقل دریایی است که 47 درصد هزینه این کشتی‌ها هزینه سوخت است.
رحیمی مظفری ادامه داد: 400 پایانه سوخت‌رسانی در جهان فقط خدمات بانکرینگ ارائه می‌دهند که 200 میلیون تن نفت‌کوره به ارزش 200 میلیارد دلار به کشتی‌ها می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه سالانه 47 هزار فروند کشتی در خلیج فارس تردد می‌کنند که نیاز به 20 میلیون تن سوخت دارند، تصریح کرد: این ظرفیتی است که هم در بحث مخازن و هم بانکرینگ اهمیت بالایی دارد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه بانکرینگ از اولویت‌های کمیسیون انرژی مجلس است، ادامه داد: 90 درصد سهم بازار بانکرینگ منطقه خلیج فارس و عمان در اختیار امارات است و باید سهم ایران از این صنعت تامین شود.

بنابراین گزارش، آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جزیره قشم با حضور دکتر افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس و جمعی از مدیران و سرمایه گذاران حوزه انرژی کشور برگزار شد.

این نمایشگاه به همراه پنل های تخصصی، از تاریخ سوم تا پنجم بهمن ماه در سالن نمایشگاه های بین المللی قشم برگزار می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :