خیابان «امیرکبیر» آبادان به زودی بازگشایی می‌شود

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: اگر شهرداری بتواند زیرسازی معابر را سریع‌تر انجام دهد، تا پایان هفته شاهد بازگشایی خیابان «امیرکبیر» در آبادان، خواهیم بود.

به گزارش فرینا، پژمان فرجی، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با برنامه بازتاب از سیمای مرکز آبادان، در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی بهسازی خیابان‌های اطراف ساختمان«متروپل» اظهار داشت: پس از تخریب کامل سازه متروپل دستگاه‌های اجرایی مرتبط در تلاش هستند تا هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های آسیب دیده احیاء و خیابان اصلی شهر بازگشایی شود.

فرجی، ضمن تأکید بر اینکه خیابان سعدی به لحاظ زیرساخت‌های شبکه فاضلاب پس از حادثه فروریختن متروپل دچار آسیب جدی شده است، افزود: میزان خرابی‌های ایجاد شده در خیابان سعدی و تقاطع سپه بیش از انتظار است؛ اما همه دستگاه‌های متولی در تلاش هستند تا کار سریع‌تر جمع شود.

وی خاطرنشان کرد: در خیابان امیرکبیر نیز کار با جدیت تمام در حال انجام است و مجموعه مخابرات به صورت شبانه‌روزی زحمات بسیاری را متحمل شدند چرا که تمامی شبکه خیابان امیرکبیر دچار آسیب جدی شده بود و می‌بایست تمام کابل‌ها تعویض می‌شد.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، با استناد به آخرین گزارش‌های رسیده، مشکلات مخابراتی این منطقه را حل شده عنوان کرد و گفت: در حال حاضر جدول کاری و کفپوش معابر نیز توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) کلید خورده و در حال انجام است؛ فقط بحث زیرسازی معابر خیابان امیرکبیر باقی مانده که اگر شهرداری بتواند این بخش را سریع‌تر انجام دهد و دستگاه‌های اجرایی عملکرد کاملی داشته باشند و بتوانند با جدیت بیشتری پای کار باشند؛ تا انتهای هفته جاری، شاهد بازگشایی این خیابان هستیم.

فرجی، در خصوص عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند در مواجهه با مشکلات عمرانی به‌ویژه آب گرفتگی معابر، گفت: سازمان منطقه آزاد یک‌سری پروژه‌های شاخص و کلی دارد که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود به آنها پرداخته و بسیاری از آنها در حال شروع و انجام است؛ اما امور مربوط به خدمات شهری، جزو وظایف شهرداری‌ها است.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند هیچ مسئولیتی در قبال خدمات دهی معابر و دفع آب‌های سطحی ندارد اما همیشه پای کار بوده و در این راستا دیگر دستگاه‌های متولی ملزم به انجام وظایف ذاتی خود هستند، تصریح کرد: در حال حاضر در هشت محله شهرستان آبادان و چهار منطقه در شهرستان خرمشهر درگیر بهسازی معابر شهری و جمع‌آوری آب‌های سطحی هستیم که در نوع خود کار بزرگی است؛ این اقدام در محدوده وظایف سازمان نبوده اما به دلیل اینکه شهرداری‌ها کمبود اعتبار و مشکلاتی داشتند، برای رفاه حال شهروندان یکسری پروژه تعریف و به این موضوع ورود کردیم.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به این موضوع که سازمان منطقه آزاد اروند با تمام توان و با توجه به اعتبارات و درآمدهای محدود و کاستی‌هایی که وجود دارد برخلاف وظیفه ذاتی خود و صرفاً جهت ایجاد توسعه به بهترین شکل در حال خدمات رسانی است، اذعان داشت: در بحران آبگرفتگی اخیر ناشی از بارندگی‌ها توانستیم هماهنگی‌هایی بین دستگاه‌ها ایجاد و از ارگان‌هایی نظیر اداره بندر و پالایشگاه تجهیزات کمکی برای مجموعه شهرداری و آبفا تهیه کنیم.

فرجی ادامه داد: جهت تهیه دستگاه‌های پمپ آب و تانکرها در برخی مناطق آبادان و خرمشهر در بخش تأمین هزینه‌ها، حمایت‌های لازم را صورت داده‌ایم؛ همچنین در سال‌های گذشته نیز این سازمان دستگاه‌های پیشرفته‌ای(جانتکس) را در اختیار آبفا قرار داده است؛ تجهیزات و بخش خدمات ندارد که در تخلیه آب معابر مستقیم وارد عمل شود این یک کار تخصصی در حوزه مجموعه شهرداری و آبفا است.

وی، حضور سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص پشتیبانی و پدافند غیرعامل در کنار دیگر مجموعه‌های شهری را پررنگ دانست و افزود: در مناطقی که در حال بهسازی معابر هستیم موضوع دفع آب‌های سطحی پیش‌بینی شده و این مهم در پروژه‌های اصلاح و بهسازی اعمال می‌شود.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: این حقیقت را باید بپذیریم که شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از سالیان سال دچار مشکلات زیرساختی بسیاری هستند که طی چند سال رفع نمی‌شود؛ بر همین اساس باید عزمی بین تمام دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود و همه به وظایف خود عمل کنند، سازمان منطقه آزاد اروند نیز به‌عنوان یک نهاد حاکمیتی وظایف مدیریتی و کلان خود را انجام خواهد داد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :