فتح الهی در ستاد اجرایی خدمات سفر قشم مطرح کرد:

قشم آماده میزبانی از 1,5 میلیون گردشگر است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم برای میزبانی از 1,5 میلیون گردشگر در تعطیلات نوروزی 1402 آماده است.

به گزارش فرینا، افشار فتح الهی با بیان این مطلب در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با حضور معاون امور مجلس رییس جمهور، افزود: با توجه به اهمیت موضوع و تجربیات سنوات قبل، فعالیت این ستاد از آبانماه امسال شروع شد.

فتح الهی گفت: جزیره قشم در 20 روز نوروز 1401 پذیرای 840 هزار نفر گردشگر از 31 استان کشور بود و در 11 ماهه نخست امسال حدود 4 میلیون گردشگر را میزبانی کرده است.
وی بیان کرد: ورود 11 ماهه گردشگر به قشم در قیاس با مدت مشابه 60 درصد افزایش را نشان می دهد و پیش بینی می شود افزون بر یک میلیون و 300 نفر در تعطیلات نوروزی به این جزیره سفر کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه احتمالا برخی از سفرها بواسطه تقارن تعطیلات نوروزی با ماه رمضان، به قبل از تعطیلات منتقل شده، تصریح کرد: افزایش 6 درصد افزایش ورودی بیانگر آن است که در صورت تداوم این نسبت، قشم در نوروز 1402 بیش از 1,5 میلیون گردشگر خواهد داشت که نیازمند برنامه ریزی دقیق است.
فتح الهی، مهمترین ورودی جزیره قشم را مسیر دریایی بندر پل ـ لافت دانست و اظهار کرد: ورود و خروج گردشگر از طریق این بنادر با خودرو و حمل آن توسط شناورهای لندینگ کرافت انجام می شود که در سال گذشته شاهد صف های حدود 8 کیلومتری و ترافیک سنگین بودیم.
وی گفت: برای مدیریت شرایط و تسهیل سفر به قشم لایروبی اسکله های پل و لافت با 60 میلیارد تومان اعتبار انجام شد و هم اکنون امکان پهلوگیری همزمان شناورها در این اسکله ها از 2 فروند به 8 فروند در زمان جزر دریا افزایش یافته است. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: اصلاح لاین بندی‌ها و خدمات جانبی نظیر بروزرسانی نمازخانه و سرویس بهداشتی از دیگر خدمات انجام شده در حوزه عمرانی این بنادر به عنوان گلوگاه اصلی ورود به قشم هستند.

**قشم مقصد سفرهای خانوادگی

فتح الهی بیان کرد: قشم مقصد سفرهای خانوادگی است و در تعطیلات نوروزی در کنار گردشگران خارجی، میزبان اقشار متوسط رو به پایین است که نیاز به اماکن اقامتی ارزان را بیشتر می کند.
وی با اشاره به فعالیت 100 بوم گردی، هتل‌ها و مهمانسراها در این جزیره، تصریح کرد: علاوه تخت های اقامتی هتلینگ، کمپ پارک هایی در سراسر جزیره برای اسکان موقت و چادر زدن دایر شده که تمام نیازهای خانوارها علاقه مند به سکنا در چادرهای مسافری را تامین می کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: اصلاح هندسی برخی امکان پر خطر جزیره انجام شده و با همکاری فرمانداری آمادگی لازم برای تامین مایحتاج ضروری گردشگران ایجاد شده است. 
فتح الهی با بیان اینکه سال گذشته 8 برابر جمعیت ساکن در قشم، مسافر وارد این جزیره شده، بیان کرد: سال قبل 48 ساعت با کمبود نان مواجه شدیم و امسال علاوه بر ساماندهی اماکن و غرفه هایی برای ارائه نان بسته بندی شده، آب معدنی و کنسروجات، 2 دستگاه نانوایی سیار نیز در جزیره فعال شد.
وی عنوان کرد: برای مدیریت صف جایگاه های سوخت نیز 2 پمپ بنزین سیار وارد جزیره می شود.

**فرهنگ مردم قشم، یک جاذبه گردشگری است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: نوروز 1402 در حوزه فرهنگی سال ویژه ای است و با توجه به فرهنگ غنی جامعه محلی کاملا متعهد قشم، پیام های موثری جهت انتقال فرهنگ مردم قشم و آگاهی بخشی به مسافران طراحی شده است.
فتح الهی ابراز داشت: 55 غرفه فرهنگی در اماکن مختلف جزیره مستقر شده که در بخش های مشاوره، فروش محصولات فرهنگی عفاف و حجاب، مد و لباس اسلامی، ارائه صنایع دستی، پرسمان دینی و کودک و نوجوان فعال هستند.
وی تصریح کرد: برای شادی و نشاط هموطنان از 29 اسفند در 2 نقطه کنسرت ها آغاز می شود و همچنین در 12 نقطه نیز جشنواره های متناسب با زیست بوم جزیره دایر است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه هیچگونه تهدید امنیتی در جزیره وجود ندارد، گفت: با توجه به حجم گردشگر مد نظر قرار دادن حوزه امنیتی یک اولویت است و در همین راستا دوربین های رصد و پایش جزیره فعال شده و در اختیار دستگاه های مربوطه قرار دارد.
فتح الهی با تقدیر از همراهی سپاه، دریابانی، بسیج، فراجا و نیروهای اطلاعاتی در حوزه امنیتی، انتظامی و ترافیکی افزود: حضور نیروهای نظامی و امنیتی به مسافران و گردشگران پیام امنیت را منتقل می کند و از ساختارشکنی و اخلال نظم عمومی توسط افراد فرصت طلب جلوگیری خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: با همراهی مردم تمام امکانات برای پذیرایی از حجم گسترده گردشگران پیش بینی شده و مردم از مهمترین ارکان کمک کار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم هستند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :