عبدالملکی:

قشم به جرگه مجموعه های سوخت رسان به کشتی‌های عبوری در خلیج فارس پیوست

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، از پیوستن قشم به جرگه مجموعه های سوخت رسان به کشتی‌های عبوری در خلیج فارس، خبر داد.

به گزارش فرینا، حجت‌الله عبدالملکی در آغاز رسمی عملیات سوخت‌رسانی به کشتی های عبوری (بانکرینگ) در خلیج فارس، اظهار داشت: همانگونه که چند ماه پیش وعده داده بودیم، عملیات بانکرینک سوخت به همت سازمان منطقه آزادقشم و شرکت ستاره قشم در منطقه سلخ این جزیره آغاز شد.
عبدالملکی افزود: به این ترتیب ماهانه امکان 40 هزار تُن سوخت رسانی به کشتی‌های عبوری در خلیج فارس در  جزیره قشم فراهم شد.
وی افزود: این اقدام یکی از بخش‌های بسیار مهم اقتصادی در حوزه دریاست و ما در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مصمم به بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های اقتصادی دریا محور هستیم.
مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه  سوخت رسانی به کشتی‌ها در خلیج فارس می تواند درآمد زایی قابل توجهی برای کشور داشته باشد افزود: با راه‌اندازی شرکت ستاره قشم حدودا 500 هزار تُن در سال به ظرفیت بانکرینک کشور اضافه می‌شود و از امروز کشتی‌های ایرانی برای سفر به نقاط مختلف جهان دیگر نیاز به سوخت‌گیری در کشورهای دیگر ندارند.
عبدالملکی افزود: امروز نخستین کشتی ایرانی برای سفر رفت و برگشت به چین، سوخت مورد نیاز این سفر را در منطقه سلخ قشم دریافت کرد.
وی با تاکید براینکه سهم درآمد این صنعت در خلیج فارس تقریبا 12 میلیارد دلار در سال است افزود: با توسعه این صنعت در قشم و ارائه خدمات جانبی به کشتی های عبوری در خلیج فارس می توانیم  سهم قابل توجهی از درآمد عملیات بانکرینک را نصیب کشورمان کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :