امضای تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد اروند با شرکت نفت وگاز اروندان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: جهت گسترش زمینه های همکاری و بهره مندی از ظرفیت های قانونی دو طرف، تفاهم نامه همکاری مابین سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت نفت و گاز اروندان، به امضا رسید.

به گزارش فرینا، علی زارعی با بیان اینکه در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران تفاهم نامه و قرار دادهای مهمی در راستای توسعه اقتصادی منطقه آزاد اروند با شرکت های بزرگ نفتی منعقد شد؛ اظهار داشت: در تفاهم نامه مشترکی که با شرکت نفت و گاز اروندان به امضا رسید بر چندین موضوع تأکید داشتیم که مهم ترین آن جذب سرمایه گذار جهت توسعه میادین غرب کارون است که در اختیار شرکت نفت و گاز اروندان می باشد.

زارعی تصریح کرد: برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز توسعه میادین غرب کارون نیز مقرر گشت آموزش نیروی عظیم این صنعت با ایجاد پردیس بین المللی فنی و حرفه ای در دستور کار طرفین قرار گیرد.
رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت صنایع بالادستی و پائین دستی، منطقه آزاد اروند ظرفیت ایجاد نمایشگاه سالیانه نفت، گاز و پتروشیمی اروند را دارا است که بر همین اساس برنامه ریزی شد برپایی این نمایشگاه با مشارکت شرکت های نفتی بویژه نفت و گاز اروندان، برای سال آینده پیگیری شود.

شرکت نفت و گاز اروندان، شرکت نفت و گاز ایرانی است، که از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران به‌شمار می‌آید. این شرکت در زمینه بهره‌برداری و استخراج نفت در مناطق جنوب و غرب ایران فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی آن در شهرستان خرمشهر است.
شرکت اروندان در آذر ماه 1383 با تصویب هیئت مدیره وقت شرکت ملی نفت ایران تأسیس گردید و هم‌اکنون تولید نفتی معادل 600 هزار بشکه در روز را دارا می‌باشد، که تا چند سال آینده، با افزایش میادین تحت مدیریت آن، بیش از 1 میلیون بشکه از تولید نفت ایران، تحت مدیریت این شرکت قرار خواهد گرفت.
هم‌اکنون شمار زیادی از میادین نفتی ایران در اختیار شرکت اروندان است، این میادین عبارتند از: میدان نفتی دارخوین، میدان آزادگان، میدان نفتی یادآوران، میدان نفتی جفیر، میدان نفتی بند کرخه، میدان نفتی سوسنگرد، میدان نفتی اروند، میدان نفتی مشتاق، میدان نفتی خرمشهر، میدان نفتی امید، میدان نفتی سهراب، میدان نفتی یاران و میدان نفتی سپهر.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :