چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود

تاریخ : چهارشنبه 11 مرداد 1402        عکاس :

به گزارش فرینا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر جوانبخت در جلسه هماهنگی برگزاری این مسابقات که با حضور امام جمعه شهرستان شوط و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو و مسئولین ذی ربط برگزار شد افزود: این مسابقات با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو ، اداره کل اوقاف و امور خیریه و دفتر امام جمعه شوط به مدت سه روز از تاریخ 19 مرداد ماه در مجتمع فرهنگی و هنری ولایت شهرستان شوط برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین جوانبخت گفت: در این دوره از مسابقه 200 نفر شامل 100 نفر خواهران و 100 نفر برادران برای حضور در مسابقات کشوری قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تأکید تربیت حافظان قرآن کریم گفت: این دوره از مسابقات ویژه خواهران و برادران بالای 18 سال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در چهار بخش شامل بخش آوایی انفرادی، بخش گروهی، بخش معارفی عمومی و بخش معارفی تخصصی برگزار می‌شود، افزود: حفظ (کل، 20 جز، 10 جز و 5 جز قرآن کریم)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی و اذان جز بخش آوایی انفرادی و در بخش گروهی نیز نیز مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم جز موارد این مسابقات خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین جوانبخت گفت: در بخش معارفی عمومی نیز ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و در بخش معارفی تخصصی معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه مورد آزمون است.



نظرات بینندگان