هماهنگی دستگاه‌ها و موکب‌های مردمی ماکو برای ارائه خدمات حداکثری به زائران اربعین حسینی

تاریخ : چهارشنبه 11 مرداد 1402        عکاس :

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این جلسه با اشاره به رویکرد سازمان منطقه آزاد نسبت به ارزش های دینی و آئینی، بر لزوم برنامه ریزی دقیق، فراهم کردن امکانات و تمهیدات لازم جهت برگزاری مطلوب پیاده روی اربعین تأکید کرد.

حسین گروسی با اشاره به امنیت موجود در کشورمان که مسیر تردد زائران کشورهای همسایه به کربلاست افزود: منطقه آزاد ماکو به عنوان مسیر زائران کربلا از کشورهای‌های ترکیه،‌ گرجستان،‌ ارمنستان وآذربایجان قرار گرفته که این امنیت حاصل خون شهدا، همدلی مردم منطقه و تلاش نهادهای امنیتی می باشد.

گروسی، برنامه‌ریزی برای عدم تداخل برنامه‌ها و موکب‌ها و تسهیل رفت و آمد زوار در مرزهای ورودی و خروجی را پراهمیت ارزیابی و بر لزوم ارائه خدمات هر چه بیشتر به زائران تأکید کرد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی نیز گفت: امسال تعداد 95 درخواست مجوز برپایی موکب داریم  که از 95 مورد به این ساعت 36 موکب مورد تایید تهران قرار گرفته است.

سید حسن حسینی افزود: در منطقه آزاد ماکو 2 موکب در مرز بازرگان و یک موکب در پلدشت احداث می شود.

حسینی تصریح کرد:‌ هیأت‌های مذهبی، شرکت‌ها، دستگاه‌ها و عموم مردم که تمایل به برپایی موکب دارند، می توانند با حضور در ستاد و پر کردن فرم مربوطه در کمتر از یک روز مجوز برپایی موکب دریافت کنند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: این استان ظرفیت مناسبی برای تردد، استقبال و میزبانی از زائران اربعین حسینی را دارد.

یحیی حسین‌خانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برادران اهل تسنن و اقلیت ها نیز برای زائران اربعین ایستگاه زده بودند و عزاداری می کردند افزود: برای زائرینی که از کشورهای دیگر پا به کشور ما خواهند گذاشت باید حتما برنامه داشته باشیم

حسین‌خانی با تاکید به  اینکه تامین امنیت و سلامت زائران بسیار مهم است افزود:  ظرفیت های این استان و مرزهای آن می‌تواند در ایام اربعین، نقش موثری در تردد زائران ایفا کنند لذا باید برای ارائه سوخت مناسبت و خدمات دیگر به مسافران اربعین برنامه ریزی منسجم کرد.

معاون امنیتی، انتظامی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در مرزهایی که زائران تردد می‌کنند نیاز است زیرساخت‌های لازم تقویت شده و پیگیری‌ها برای ارائه خدمات مطلوب انجام گیرد.



نظرات بینندگان