تدوین نقشه راه تجاری میان ایران و ترکیه با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ماکو

تاریخ : يکشنبه 15 مرداد 1402        عکاس :

به گزارش فرینا، در این جلسه که با حضور حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه در آینده نزدیک به منظور توسعه همکاری‌های تجاری بین دو کشور برای تدوین نقشه راه تجاری میان دو کشور با هدف 5 برابر نمودن مبادلات اقتصادی و تجاری میان دو کشور طی 4 سال آینده مورد بررسی قرار گرفت. 

همچنین ایجاد سازوکاری برای تولید و صادرات مشترک بین ایران و ترکیه به کشورهای ثالث و نیز پیگیری های لازم جهت احیاء بازارچه مرزی ساری سو از دیگر موضوعات این جلسه بود. 

مساعدت لازم برای ایجاد امکان بهره مندی تولیدکنندگان ایرانی از گواهی‌های بین‌المللی استاندارد و کیفیت محصول از طریق خدمات شرکت‌های مستقر در ترکیه توسط طرف ترک ایجاد ساز و کار داوری و حل و فصل اختلافات تجاری شرکت‌ها و بازرگانان دو کشور با مشارکت اتاق‌های بازرگانی دو کشور از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

مذاکره و انعقاد تفاهم‌نامه میان انجمن صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران و اتحادیه پیمانکاران ترک تهیه نقشه راه برای توسعه همکاری های دو کشور در حوزه خدمات فنی و مهندسی و همکاری مشترک در خصوص انتقال تکنولوژی و تولید ماشین آلات حفاری معدن در ایران از دیگر مواردی بود که در نشست میز ملی ترکیه مطرح شد. 



نظرات بینندگان