تحقق بسته های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تا پایان امسال

تاریخ : چهارشنبه 8 شهريور 1402        عکاس :

به گزارش فرینا، احمد جمالی در مصاحبه با برنامه رویداد با اشاره به بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد گفت: این بسته‌ها در حوزه‌های خدماتی، گردشگری، صنعتی، كشاورزی و... است و هر یك نیز ویژگی‌های خاصی دارد.

مثلاً تمركز كیش بر حوزه گردشگری و ماكو معدنی و كشاورزی و ارس صنعتی است و بسته‌های ارائه شده نیز همه حوزه‌های اقتصادی را در برمی‌گیرد.

جمالی افزود: بیش از 100 بسته سرمایه‌گذاری شامل مقوله گردشگری است.

وی درباره ورود به این حوزه گفت: این فعالیت از چند ماه گذشته آغاز شده و عمدتاً برای تهیه و تجمیع بسته‌ها كارهایی را صورت داده‌ایم كه یكی از طرح‌ها امكان‌سنجی و دیگری خلاصه امكان‌سنجی است و مجوزهای بی‌نامی نیز برای این بسته‌ها تدارك‌دیده‌شده است كه بدین معناست كه سرمایه‌گذاران بدون اتلاف زمان و دریافت مجوزهای مختلف، وارد پروژه می‌شوند.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: به‌محض اعلام آمادگی از سوی سرمایه‌گذاران، خواهند توانست در یكی از پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و این اقدام نیز ناظر بر ماه‌های اخیر است كه در داخل و خارج عرضه شده است.

جمالی گفت: تصمیم داریم تا پایان سال جاری در دیگر كشورها نیز بسته‌ها را عرضه كنیم و به‌صورت هم‌زمان آن را در مجامع و نهادهای سرمایه‌گذاری در داخل كشور ارائه دهیم، در حال حاضز نیز در مراحل اولیه عرضه هستیم و امیدواریم تا پایان سال به اهداف موردنظر دست یابیم.



نظرات بینندگان