تفویض صدور مجوزهای گردشگری سلامت به منطقه آزاد اروند در روزهای آینده

تاریخ : يکشنبه 5 آذر 1402        عکاس :

به گزارش فرینا، امیر هوشنگ بابامرادی، با اشاره به برگزاری نخستین همایش گردشگری سبز به میزبانی منطقه آزاد اروند، بیان کرد: در این همایش دو روزه، نمایندگان تورهای مسافرتی و فعالان گردشگری، محیط زیست و میراث فرهنگی از استان های مختلف کشور حضور داشتند و با جاذبه‌های گردشگر پذیر منطقه آشنا شدند.

بابامرادی ادامه داد: کارگاه‌های مختلفی با موضوعات مختلف صنعت توریسم در این دو روزه برگزار و گواهینامه این دوره‌ها نیز به شرکت کنندکان اعطاء شد.

وی، تصریح کرد: به پیشهاد مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صدور مجوز گردشگری سلامت به منطقه آزاد اروند تفویض و راه را برای پیشبرد اهداف این حوزه تسهیل و هموار ساخت.

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به دیگر برآیندهای برگزاری این همایش دو روزه در منطقه آزاد اروند، ادامه داد: براساس توافق صورت گرفته با دبیر ستاد تسهیل سفر کشور، اولین جلسه ستاد تسهیل سفر کشوری با محوریت موضوعات مرتبط با منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد و در آن، مسائل مرتبط با این حوزه در شهرهای آبادان و خرمشهر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بابامرادی یادآور شد: همچنین مقرر شد طی دوهفته آینده سلسله نشست‌هایی به میزبانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وبا حضور دفاتر مسافرتی و فعالان حیطه گردشگری با محوریت شب اروند برگزار و قابلیت‌های بالقوه این منطقه به تورگردانان استان‌های تهران و البرز معرفی شود. همچنین باتوجه به هماهنگی و جلسات با اساتید حاضر در همایش گردشگری سبز و معرفی قابلیت های گردشگری منطقه و پتانسیل های تورپذیری در اروند، فرآیند ثبت نام تورهای گردشگری به شهرهای آبادان و خرمشهر نیز آغاز شود.



نظرات بینندگان