سرمقاله

راه آهن «اینچه برون» نویدبخش تحول شرق

سوت قطار در ایستگاه اینچه برون برای اتصال جاده کهن ابریشم، نوید بخش تحول و توجه استراتژیک به آبادسازی شرق و نوار ساحلی جنوب کشور است.

ظرفیت های ماکو در گره زدن اهداف اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی به حق توجه ویژه ای به حرکت با مهره انرژی و نفت در صفحه معادلات جهانی و منطقه ای دارد چرا که پتانسیل های عملکردی کشورمان در این زمینه با توجه به این موضوع که کشورمان در مرکز ذخایر عمده ای از نفت و گاز جهانی واقع شده در خلیج فارس و دریای خزر قرار گرفته است قابل توجه می نماید.

نقش مزيت هاي منطقه آزاد ماكو در اقتصاد مقاومتي

رسالت رهنمودهاي اقتصاد مقاومتي ارائه تکاليف کلي به نهادها، وزارت خانه ها و مردم در قشرهاي مختلف در مسير مقاوم سازي اقتصاد کشور در برابر مخاطرات تکانه اي منابع خارجي مي باشد تهديدات اين تکانه هاي مخرب که سابقه خودنمايي در قالب ...

توسعه بنادر زمینه‌ساز توسعه صادرات مواد معدنی

با توجه به اینکه سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران بر رشد و توسعه معادن توجه دارد، برای رسیدن به این هدف باید زمینه‌سازی‌های لازم را در همه ابعاد مورد نیاز اعمال این سیاست انجام داد.

نقش بازراچه هاي مرزي در توسعه مناطق آزاد

يکي از شاخص هاي عمده توسعه اقتصادي در مناطق آزاد وجود بازارها و مراکز تجاري،اعم از سنتي و مدرن در مناطق آزاد است.

ملاحظات سیاست‌گذار پولی در سال گذشته

بانک مرکزی در طول یک سال گذشته درمعرض انتقادات بعضا متضادی درخصوص نحوه مدیریت رشد نقدینگی و جهت‌گیری اتخاذ شده در این زمینه بوده است.

افزایش 81 درصدی درآمد ناخالص ملی ازبکستان

بنابر اعلام وزارت اقتصاد ازبکستان، درآمد ناخالص ملی ازبکستان در 9 ماه گذشته سال 2014 میلادی، 81 درصد افزایش یافته است.

بوروکراسی مانعی بر توسعه

در سالگرد ایجاد منطقه آزاد شانگهای خبرها حاکی از این بود به‌رغم ثبت‌ نام بیش از 12هزار شرکت در منطقه 29 کیلومتر مربعی چین که تعداد شرکت‌های خارجی آن نیز در حال افزایش است، به‌رغم گذشت یک سال هنوز نتوانسته به اهداف مورد نظر خود برسد.به همین خاطر مقامات مسئول، مدیر آنجا را بر کنار کردند.

ردیابی موانع صادرات

براساس گزارش هفت ماهه گمرک، واردات با اختلاف ۳ میلیارد و ۳۲۸ میلیون دلاری از صادرات پیشی گرفته و شکاف صادرات و واردات روند صعودی داشته است. این در حالی است که تنها در آمار دو ماه نخست سال جاری، صادرات قدری از واردات بیشتر بود و در گزارش سه ماهه گمرک، واردات با اختلاف ۵۲۷ میلیون دلاری از صادرات پیشی گرفت.

تکمیل طرح‌های معدنی نیازمند جذب 5 میلیارد دلار سرمایه خصوصی

طرح‌های توسعه‌ای نیمه تمام معدنی به ارزش پنج میلیارد دلار به دنبال فراخوان برای مشارکت بخش خصوصی، آماده اجراست که در صورت تکمیل، 20 هزار شغل مستقیم و 100 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کنند.
461 - 470 of 510

آخرین اخبار آرشیو