سرمقاله

لزوم توجه بنگاه هاي اقتصادي کوچک در مناطق آزاد

از سال 1368 که نخستين گام ها براي تأسيس «مناطق آزاد تجاري – صنعتي » در کشور برداشته شد مباحث گوناگوني در اين مورد در مطبوعات، راديو و تلويزيون، مجلس شوراي اسلامي، محافل مختلف اقتصادي و اجتماعي صورت گرفته و نظرات مختلفي ارائه گرديده است.

ظهور همکاری‌های جدید اقتصادی در منطقه

دولت یازدهم برای تسهیل سرمایه گذاری ‌سرمایه‌گذاران خارجی می‌خواهد شرایطی را فراهم کند که ضمن کاهش بوروکراسی، فضا برای حضور و تضمین سرمایه هایشان افزایش پیدا کند.

سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به ایران آماده می‌شوند

با آن‌که مذاکرات هسته‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هنوز به سرانجام نرسیده، اخبار و گزارش‌هایی که این روزها در رسانه‌های خارجی منتشر می‌شود حکایت از برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به بازار ایران دارد.

فاینانس؛ کارآمدترین ابزار تکمیل طرح‌های عمرانی

در آخرین روزهای دولت دهم ۲ هزار و ۸۷۰ طرح عمرانی نیمه‌تمام و نیمه‌تعطیل روی دست آنها مانده بود.

امن‌ترين كشور منطقه براي سرمايه‌گذاري خارجي

باوجود محدوديت‌ها و موانع فراوان ناشي از تحريم‌هاي شديد تحميل شده عليه ايران به‌خصوص در دهه اخير، ايران همواره يكي از مقاصد جذاب‌ و موردتوجه براي جلب و جذب سرمايه‌گذاران و فعالان و متوليان بنگاه‌هاي اقتصادي خارجي بوده است.

کیش، هندورابی و فارور ؛ مثلث گردشگری دریایی ایران

بیایید با هم سفری به تاریخ کنیم، به زمانی که زمین تنها یک خشکی داشت و باقی تا چشم کار می‌کرد، آب بود و آب. پانگه‌آ (ابر) قاره مادر تمام خشکی‌ها و دریای تتیس مادر تمام دریاها و آب‌های زمین بود.

ریسک بالای سرمایه‌گذاری

جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی همواره متاثر از عوامل فرامنطقه‌ای و داخلی است. در بحث فرامنطقه‌ای عاملی که طی 8 سال گذشته منجر به عدم جذب سرمایه‌گذاری در کشور شده است، بحث تحریم‌ها بوده است.

نگاهی به عملکرد یکساله دولت در صنعت خودرو

امروز دقیقا یک سال از مراسم تحلیف حسن روحانی و آغاز به کار وی به‌عنوان رئیس‌جمهور دولت یازدهم می‌گذرد و این در شرایطی است که صنعت خودرو کشور در این یک سال، روزهای پر ماجرایی را پشت‌سر گذاشته است.

ناگزیری ما از توسعه

در حدود 28 هزار کتاب اقتصادی، سیاسی و اقتصاد سیاسی که در 340 سال گذشته در دنیا چاپ و منتشر شده، یک اصل ثابت قابل شناسایی است.

شما نماد پایداری و استقامت هستید

دفتر دستیار جوان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بیانیه ای جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی را در غزه محکوم کرد.
471 - 480 of 510

آخرین اخبار آرشیو