ظرفیت اسکله منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس 2 برابر می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کفت که ظرفیت تخلیه و بارگیری اسکله منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در سال تولید ملی با پایان طرح‌های توسعه‌ای دو برابر می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، فریدون احمدی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: ظرفیت بارگیری و تخلیه این اسکله تاکنون سالانه 6 میلیون تن بوده که با پایان طرح توسعه آن، این ظرفیت به 12 میلیون تن می‌رسد.
وی ادامه داد: اکنون به دلیل استقرار صنایع مختلف معدنی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، از طریق اسکله این منطقه می‌توان مواد اولیه را وارد و محصول نهایی و مازاد را صادر کرد.
رییس هیات عامل ایمیدرو، میزان سرمایه‌گذاری در این طرح توسعه‌ای را بیش از 560 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بخش سیویل طرح توسعه اسکله بیش از 90 درصد پیشرفت دارد که به زودی به اتمام می‌رسد و با نصب تجهیزات، بهره‌برداری از آن تا پایان سال جاری آغاز می‌شود. وی گفت: تمام امور این اسکله از طراحی صنعت و راه‌اندازی کاملا به دست مهندسان ایرانی انجام می شود.
بر اساس این گزارش، اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با طول 655 متر، عرض 38 متر و آبخور 14 متر تنها اسکله‌های تمام مکانیزه در کشور است که کشتی‌ها با ظرفیت 100 هزار تن در آن پهلو می‌گیرند.
همچنین، برای اجرای این اسکله، 166 عدد شمع‌کوبی با طول هر کدام 42 متر انجام شده که 24 متر از این شمع‌کوبی ها در بستر دریاست.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، در 13 کیلومتری غرب شهر بندرعباس با وسعت 5 هزار هکتار واقع شده است.

امتیاز به خبر :