اشتغال بیش از 10 هزار نفر در منطقه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

مدیر‌عامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: در حال حاضر افزون بر 10 هزار نفر به طور مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس مشغول به کار هستند.


به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود هندیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر افزون بر 10 هزار نفر به طور مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس مشغول به کار هستند، اظهار داشت: با توجه به پروژه‌های در حال ساخت از جمله مجتمع‌های فولادی، توسعه اسکله تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نفتی این تعداد در آینده به 30 هزار نفر افزایش می‌یابد.
وی در ادامه از تبدیل منطقه به قطب تولید فولاد و آلومینیوم، تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی، نفتی و کانتینری و قطب انرژی با ظرفیت ایجاد سه هزار مگاوات برق در کشور به عنوان اهداف و برنامه‌ بلند‌مدت نام برد.
مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خاطرنشان کرد: در نتیجه سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، این منطقه رتبه سوم تولید فولاد و نخست آلومینیوم کشور را دارد.
هندیان ادامه داد: با تعدادی از شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در زمینه تولید روغن‌های سنگین و قیر، چدن، کک، آهن اسفنجی، بیلت و نورد و همچنین دو هزار و 500 مگاوات برق در حال مذاکره هستیم که به مرحله تامین منابع مالی رسیده است.
مدیر‌عامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اضافه کرد: در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، با پنج میلیارد و 341 میلیون دلار سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده زمینه ایجاد اشتغال برای هفت هزار و 540 نفر دیگر فراهم می‌شود.
هندیان همچنین از 9 طرح در زمینه تولید فولاد، شمش آلومینیوم، صنایع پایین دستی فولاد و آلومینیوم، گندله‌سازی، آب‌شیرین کن، صنایع جانبی پالایشگاه، نیروگاه برق و اسکله صادرات و واردات به عنوان طرح‌هایی که کار بررسی آنها برای سرمایه‌گذاری انجام شده است، نام برد.
وی در پایان از دسترسی آسان به راه‌های دریایی، هوایی، ریلی و زیرساخت‌های لازم در این خصوص و همچنین برخورداری از چند واحد آب‌شیرین‌کن و نیروگاه در حال احداث، منابع عظیم انرژی نفت و گاز و همجواری با نیروگاه یک‌هزار و 200 مگاواتی بندرعباس از مهم‌ترین معادن سنگ آهن کشور به عنوان تامین کننده مواد اولیه تولید فولاد و از مزایا و نقاط قوت منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس یاد کرد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو