منطقه آزاد ماکو ظرفیتی برای افزایش مراودات با نخجوان است

سرکنسول ایران در جمهوری خودمختار نخجوان گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، ظرفیتی مهم برای افزایش مراودات ایران و نخجوان است که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت به خوبی بهره مند شویم.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، منصور آیرم روز دوشنبه در بازدید از مرز پلدشت افزود: توجه به ظرفیت های بسیار این منطقه در راستای افزایش مراودات در بخش های مختلف بین ایران و جمهوری آذربایجان به ویژه جمهوری خودمختار نخجوان از جمله برنامه های آینده است که درصدد هستیم در این خصوص تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به ملاقات خود با وزیر کشاورزی جمهوری خودمختار نخجوان اضافه کرد: در این ملاقات بر افزایش تعامل بین ایران و نخجوان تاکید شد که در این خصوص باید نگاه ویژه به منطقه آزاد ماکو داشته باشیم.
وی اظهار کرد: پلدشت نیز به عنوان بخشی از منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، ظرفیت های خوبی دارد که باید این قابلیت ها شناسایی و بارور شود.
سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان در این سفر از روند اجرایی پروژهای پایانه مرزی پلدشت و فرودگاه منطقه آزاد ماکو بازدید کرد و از نزدیک با مشخصات فنی و عمرانی آنها آشنا شد.
قرار است در ادامه این سفر، آیرم از گمرک بازرگان بازدید و با مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو ملاقات کند.
آذربایجان غربی یکی از استانهای مرزی ایران با جمهوری خودمختار نخجوان است که نزدیک به 150 کیلومتر مرز مشترک با این منطقه از طریق شهرستان پلدشت دارد.
جمهوری خود مختار نخجوان دارای 5500 کیلومتر مربع مساحت و 450 هزار نفر جمعیت است که روزانه از دو مرز جلفا و پلدشت، یک هزار و 500 نفر بین ایران و نخجوان تردد می کنند.



برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :