ظرفیت جابجایی سالانه۱۵۰میلیون تن کالا در بندرشهیدرجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در بندر شهید رجایی هدفگذاری برای ظرفیت جابجایی سالانه ۱۵۰میلیون تن کالا برنامه ریزی شده است.

به گزارش فرينا، ابراهیم ایدنی در خصوص نقش و جایگاه بندر شهید رجایی در تحقق سیاست های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب به دولت، افزود: در بندهای ۲۱ و ۲۳ این سیاست ها به صورت اختصاصی به مبحث حمل و نقل دریایی اشاره شده است، ضمن اینکه در سایر بندها نیز مواردی را به صورت کلان می توان به مبحث حمل و نقل دریایی مرتبط کرد.
ايدني گفت: در بند ۲۱ به«توسعه اقتصاد دریایی جنوب کشور در محور چابهار-خرمشهر با تاکید بر سواحل مکران» و در بند ۲۳ به «توسعه بازارهای دریایی و ایجاد مناطق مهم اقتصادی در زمینه های دارای مزیت» اشاره و تأکید شده است.
وي بندر شهید رجایی را نقطه کانونی محور چابهار-خرمشهر دانست و افزود: این بندر با برخورداری از مزایای مناطق ویژه اقتصادی و زیر ساختهای فعلی و در حال احداث می تواند نقشی کلیدی در تحقق بندهای ۲۱ و ۲۳ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه، داشته باشد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به برنامه ریزی ها و هدفگذاری های انجام شده در این رابطه، بیان کرد: تکمیل فاز ۲ و ۳ طرح توسعه این بندر و بهره برداری از اراضی ۲۴۰۰ هکتاری الحاقی، ظرفیت کلی بندر را به ۱۵۰ میلیون تن و ظرفیت کانتینری را به ۸ میلیون TEU در سال افزایش می دهد.




امتیاز به خبر :