لزوم ارائه تسهيلات ويژه به سرمايه گذاران در منطقه ویژه دوغارون

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادي دوغارون گفت: بنگاه های اقتصادی باوجود بهره 25 درصدی تسهیلات بانکها و در برخی موراد با حق دلالی 10 درصدی به هیچ عنوان امکان استفاده از سرمایه گذاری بانکها را ندارند.

به گزارش فرينا، ناصرالدین گرامی در جمع خبرنگاران گافزود: طی یک سال گذشته بیش از 420 میلیون دلار انواع کالاهای ایرانی ازطریق منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به افغانستان و سایر کشورهای آسیای میانه صادرات انجام شده که نسبت به مشابه سال قبل از 705 درصد رشد برخوردار بوده است.
گرامي با اشاره به اینکه کد واردات و صادرات در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از سال گذشته در این منطقه فعال شده گفت: این مزیت در بین مناطق اقتصادی کشور منحصر به فرد است لذا فرصت مناسبی است برای صادرات و واردات کالا ایرانی به سایر کشورها و واردات کالاها مجاز به کشور.
وي افزود: باید برای رونق اقتصادی مناطق ویژه مرزی از سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم و مردم می توانند دراین منطقه سرمایه گذاری نمایند و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بهترین موقعیت برای سرمایه گذاران داخلی وخارجی می باشد.
گرامي با گلایه شدید از نظام بانکداری کشور گفت: متاسفانه بانکهای کشور بجای کار بانک داری بنگاه داری می کنند و در حال حاضر بیش از 80درصد سرمایه مردم در اختیار بانکها است و بانکها بجای کار افرینی و کمک به بنگاهای تولیدی به دلالی و کارهای تجاری سود آور روی آورده اند و هیچ بنگاه تولیدی و اقتصادی توان رقابت با سود کلان بانکها را ندارد.

بنگاه های اقتصادی باوجود بهره بالای وام های بانکی امکان استفاده از سرمایه بانکها را ندارند
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ادامه داد: متاسفانه به هیچ عنوان امکان استفاده بنگاه های اقتصادی از سرمایه گذاری بانکها باتوجه به اینکه دریافت وام برای بنگاه های اقتصادی با سود و بهره 25درصد وبا دلالی 35درصد امکان پذیر نیست و باید به سراغ سرمایه داران وسرمایه گذاری داخلی وخارجی باشیم.
گرامی در خصوص امکانات منطقه اقتصادی دوغارون گفت: داشتن امکاناتی ازقبیل 2250مترمربع انبار مسقف با ارتفاع 5متر جهت ذخیره سازی هرگونه کالا، وجود مخزن یک میلیون لیتری سوخت و یک مخزن 250هزلر لیتری بلندینگ و 30هکتار زمین و محوطه آسفالته جهت بارانداز کالا و چهار دستگاه باسکول 60تنی، 2500متر ساختمان اداری منطقه و گمرک با 12هزارمتر مربع ساختمان اداری وتجاری بهمراه شبکه فیبر نوری و سالن نوبت دهی جهت رانندگان با سیستم اطفاء حریق درکل سالنهای منطقه، مخازن و انبارهای پارکینگ با توان برق مصرفی و اضطراری، این منطقه را به محل مناسبی برای تجار وسرمایه گذاران تبدیل نموده است.
اين مقام مسئول با گلایه از عدد مدیریت در مرز و لزوم روان سازی فعالیت های تجاری گفت: به زودی پردیس دانشگاه آزاد برای جذب دانشجو درمقطع دکترا و ارشد درمنطقه راه اندازی می شود و زمین 200هکتاری نیز برای ساخت مهمترین نیروگاه خورشیدی توسط سرمایه گذاران افغانی و آلمانی نیز به سرمایه گذاران با قرارداد اجاره 30ساله واگذارشده است که باتکمیل واحدهای تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی افق برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به منطقه آزاد اقتصادی فراهم شده واقدامات اداری تبدیل به منطقه آزاد از طریق مسوولین استانی وکشوری دردست پیگیری است.
وی افزود: با ایجاد منطقه آزاد اقتصادی مشکلات تعدد مدیریت در مرز حل می شود و کارهای اقتصادی روانتر و مردم منطقه و استان می توانند از امکانات و تردد آسان به منطقه استفاده نمایند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون فرهنگ سازی واطلاع رسانی را مهمترین رکن در اقتصاد مقاومتی دانست و از اصحاب رسانه خواست در این خصوص با مسئولین منطقه ویژه و معرفی توانمندیها برای استفاده تجار و سرمایه گذاران همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.




امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو