قرارداد همکاری دانشگاه بین المللی چابهار با 18 دانشگاه خارجی

  • سه شنبه 19 مرداد 1395 - 14:34
  • 0 دیدگاه
رئیس دانشگاه بین المللی چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: این دانشگاه اکنون با داشتن هزار و 84 دانشجو در 14 رشته مختلف از سال تاسیس تاکنون با 18 دانشگاه خارجی قرارداد همکاری امضا کرده است.
به گزارش فرینا، علی اصغر تباور اظهار داشت: دانشگاه بین المللی چابهار به عنوان دانشگاه غیر انتفاعی و غیر دولتی در سال 1381 هجری شمسی(2002 میلادی) با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار راه اندازی شده است.

وی افزود: این دانشگاه با هدف «خانه ایرانی جایگاه دانش بین المللی» و آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص قابل رقابت با کشورهای پیشرفته دنیا با همکاری دانشگاه‏های خارجی و داخلی تاسیس شده است.

وی گفت: دانشگاه بین المللی چابهار پس از تاسیس در سال 1381 از طریق آزمون داخلی با همکاری کالج گلداسمیت و کالج LSE دانشگاه لندن در رشته CIS و MIS به ترتیب 45 و 19 نفر دانشجو پذیرش داشته است.

وی ادامه داد: از سال 1387 تاکنون هزار و 182 دانشجو از طریق آزمون سراسری و آزاد در مقطع کارشناسی(509 نفر)، کارشناسی ناپیوسته (461 نفر) و کارشناسی ارشد(212 نفر) در رشته های مختلف این دانشگاه پذیرش شده اند.

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار گفت: پذیرش دانشجو در 14 رشته انجام می شود و اکنون 6 نفر استاد هیات علمی مقیم و 46 نفر مدعو با این دانشگاه همکاری دارند.

وی بیان کرد: از ابتدای تاسیس دانشگاه بین المللی در چابهار 863 نفر در مقطع کارشناسی، 331 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 175 نفر در مقطع کارشناسی ارشد دانش آموخته شده اند.

وی پذیرش دانشجو از طریق آزمون داخلی و یا خارج از آزمون با توجه به استقرار دانشگاه در منطقه آزاد و اعمال سیاست های مناسب به منظور شناسایی و جذب دانشجویان مستعد داخل و خارج کشور را خواستار شد و اظهار داشت: پذیرش دانشجو از طریق همکاری با دانشگاههای داخلی و خارجی بصورت آزاد می تواند برای توسعه و پیشرفت این دانشگاه کمک شایانی باشد.

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار اجرای مشترک طرحهای پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو با کشورهای دیگر و تسهیل در جذب اعضای هیات علمی دانشگاه را با توجه به روند توسعه ای آن مورد تاکید قرار داد.

تباور کمک به زیر ساخت های دانشگاه و تکمیل هر چه سریعتر ساختمان آموزشی و اداری را نیز خواستار شد.

 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو