طرح کارخانه فولاد سازی چابهار با مشارکت کره جنوبی در مرحله اخذ مجوز

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان گفت: طرح کارخانه فولاد سازی پولاد کاویان پاسارگاد با سرمایه گذاری مشترک مجتمع پولاد کاویان پاسارگاد منطقه آزاد چابهار و شرکت POSCO کره جنوبی در مرحله اخذ مجوز است.
به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، ماندانا زنگنه با بیان اینکه این طرح با سرمایه گذاری مشترک 1.6 میلیارد دلاری در دستور کار قرار دارد اظهار داشت: این کارخانه فولادسازی بعد از اخذ مجوزهای لازم با جدیدترین فناوری روز دنیا ساخته خواهد شد.

وی افزود: ورق خط لوله API، ورق نورد سرد و ورق معمول استاندارد محصولات این کارخانه را بعد از بهره برداری تشکیل می دهند.

وی با اشاره به قابلیت های فراوان سیستان و بلوچستان به ویژه بندر اقیانویسی چابهار در بخش های مختلف اقتصادی گفت: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و سیاسی خاص در منطقه جنوب شرق کشور از ظرفیت های ویژه ای در زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تولید انرژی های پاک و تجدید پذیر، طرح توسعه بندر، طرح های معدنی و صنایع فرآوری و طرح های توسعه ای دیگر از جمله تولید فولاد، پتروشیمی، نفت و گاز، حمل و نقل هوایی، دریایی و توریستی و گردشگری برخوردار است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان ادامه داد: اعضای شرکت اوسیدیا وابسته به وزارت حمل و نقل ژاپن در چند روز اخیر با هدف بررسی زمینه های مشارکت برای توسعه حمل و نقل بنادر ایران، از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار دیدن کردند و فرصت های سرمایه گذاری در این بندر مهم را مورد بررسی قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به زیرساخت های ایجاد شده جذابیت های سرمایه گذاری برای بخش های خصوصی و دولتی کشورهای خارجی افزایش یافته است.

بندر چابهار یکی از چهار راه های اصلی کریدور جنوبی تجارت جهانی محسوب می شود به طوری که این بندر به دلیل موقعیت راهبردی خود و دستیابی به آب های آزاد بین المللی جایگاه ویژه ای در مبادلات بین ایران و سایر نقاط منطقه دارد.

چابهار نسبت به سایر نقاط ساحلی ایران مزیت های خاص خود را دارد به طوری که آب های عمیق در خلیج آن شرایط پهلوگیری کشتی های بزرگ و ایجاد تاسیسات بندری را فراهم می کند همچنین این بندر مهمترین بندر تجاری خارج از حوضچه خلیج فارس است.

همچنین قرار گرفتن چابهار در یک خلیج، موقعیت بندری ایده آلی برای توسعه فیزیکی در آینده به آن بخشیده است که بسیاری از بنادر دنیا از آن محرومند، سواحل و آب های کرانه دریای عمان به گفته بسیاری از کارشناسان با توجه به محدودیت ها و اتمام سوخت های فسیلی فرصت مناسبی برای استحصال انرژی های نو است.

شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.

منطقه آزاد و بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو