افتتاح واحد قطعه‌سازی خودرو در منطقه ويژه ارگ جدید بم

معاون فرماندار بم از افتتاح یک واحد قطعه‌سازی خودرو در منطقه ويژه اقتصادي ارگ جدید بم خبر داد.
به گزارش فرينا، عباس زورونی در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان بم با حضور رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت: شهرستان بم دارای سه مجموعه صنعتی شامل شهرک صنعتی بم، منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و مجتمع صنعتی بروات است.

زوروني افزود: درسطح شهرستان بم 144 واحد صنعتی وجود دارد که 97 واحد فعال و 47 واحد تعطیل هستند با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی واحدهای مشکل‌دار مشخص و به کارگروه رفع موانع تولید معرفی شدند.

وي گفت: در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید شش کارخانه خودروسازی شامل کرمان موتور، مدیران خودرو، راین خودرو، کارمانیا، ارگ دیزل و فن گستر فعالیت دارند و طی شش ماهه نخست سال جاری 39 هزار دستگاه خودرو سواری و کامیونت تولید شده است.

معاون فرماندار بم، از راه‌اندازی یک واحد قطعه‌سازی خودرو در منطقه ويژه اقتصادي ارگ جدید خبر داد و افزود: در حال حاضر هفت واحد قطعه‌سازی در این مجموعه فعال هستند.

 زورونی گفت: از ابتدای امسال 13 جلسه اقتصاد مقاومتی در شهرستان بم برگزار شده که 32 تفاهمنامه در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری به میزان 73 میلیارد تومان مبادله شده است.

 وي افزود: در حال حاضر بیش از 9 هزار کارگر در کارخانجات خودروسازی ارگ جدید مشغول کار هستند که نسبت به سال قبل 13 درصد رشد داشته و طبق برنامه در سال 1402 باید کارگران این مجموعه به 25 هزار نفر برسند.

معاون فرماندار بم ادامه داد: در بخش کشاورزی هم عمده محصول ما خرماست در شرق استان کرمان 200 هزار تن و در بم 80 هزار تن در سال تولید می‌شود که سال قبل 41 هزار تن صادرات و از ابتدای سال هم 26 هزار تن خرما به 18 کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه بم مرکز تجاری خرما ایران است، گفت: از سایر شهرها و استان‌های کشور خرما در بم نگهداری و صادر می‌شود.

معاون فرماندار بم در پايان افزود: در بخش معدن ما دارای سه معدن فعال شامل دو معدن مرمر و یک معدن گرانیت هستیم.



امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو