سلامت غذایی از اولویت های نخست سازمان غذا و دارو در کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت غذایی و تغذیه مناسب از اولویت های نخست سازمان غذا و دارو است و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.
به گزارش فرينا، رسول دیناروند در سیزدهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی کشور در منطقه آزاد چابهار افزود: مشکل پرخوری و فقر غذایی از عمده مواردی است که بسیاری از استانهای کشور با آن دچار هستند.

ديناروند گفت: دریافت ۲۵ درصد کالری اضافی و مصرف بیش از حد معمول غذا از شایع ترین مشکلات تغذیه ای در کشور است که موجب افزایش وزن و چاقی شده است.

وی افزود: از برنامه های سازمان غذا و دارو برای سلامت غذایی، کاهش میزان مصرف اسیدهای چرب اشباع، حذف کامل چربی‌ ترانس از محصولات غذایی است.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم برخی از مناطق محروم و دورافتاده سیستان و بلوچستان کالری مورد نیاز بدن خود را دریافت نمی کنند و افراد سنین مختلف از عدم امنیت غذایی رنج می‌ برند.

معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكي با بیان اینکه در سه سال اخیر سالانه ۳۰۰ هزار تن واردات روغن پالم به کشور کاهش پیدا کرده است، افزود: حذف روغن پالم از لبنیات باعث کاهش مصرف لبنیات پرچرب در کشور شده است.

دیناروند مردم سیستان و بلوچستان را مهربان و وفادار و مرزدارانی با غیرت توصیف کرد و گفت: قوم بلوچ همراه و همگام با برنامه های دولت و نظام جمهوری اسلامی است.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نیز در این همایش افزود: برای کاهش مصرف میزان شکر، چربی، نمک و اسیدهای چرب برنامه ریزی شود تا موجب بیماریها نشوند.

دکتر بهروز جنت بر آسان سازی و واگذاری فعالیت ها به مردم تاکید کرد.

وی ادامه داد: حرکت به سمت الکترونیک و فناوری محور کردن فعالیت ها از مهمترین تحولات در سازمان غذا و دارو است.

در ادامه اين گردهمايي مشاور برنامه‌های ارتقاء ایمنی و سلامت اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو کشور نیز گفت: در این گردهمایی میزان پیشرفت برنامه های سال گذشته، چالش ها و نقاط ضعف و قوت آن ارزیابی و سیاست گذاری و برنامه ریزی سال آتی نیز همفکری و بحث و تبادل نظر خواهد شد.

سعید رضایی افزود: رتبه بندی واحدهای تولیدی، ارزیابی محصولات سلامت در سطح عرضه، برچسب گذاری محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی، نشانگرهای رنگ تغذیه ای، سامانه بازرسی و ممیزی، موضوعات و راهکارهای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت را از جمله موضوعات مورد بحث در این گردهمایی عنوان کرد.

مشاور برنامه‌های ارتقا ایمنی و سلامت اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو کشور گفت: 2 کارگاه با عنوان برنامه های عملیاتی و سامانه بازرسی نیز برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین همایش مدیران نظارت بر مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی کشور در منطقه آزاد چابهار به مدت 2 روز (8 و9 دی) در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.





امتیاز به خبر :