آمادگي فاز یک منطقه ویژه سهلان براي واگذاری به سرمايه گذاران

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران از آمادگی این مجموعه برای واگذاری فاز یک به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادي سهلان خبر داد.
به گزارش فرينا، ولی آذروش با بیان اینکه این منطقه ویژه با بیش از 45 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دو فاز در حال بهره‌برداری است، افزود: فاز یک این منطقه در 100 هکتار با تمامی زیرساخت‌های مناسب به بهره‌برداری رسیده و اکنون آماده واگذاری به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران است.

آذروش با اشاره به اينكه منطقه ويژه اقتصادی سهلان می‌تواند زمینه خوبی برای فعالیت اقتصادی با کشورهای آذربایجان، عراق، ترکیه، روسیه و ارمنستان را فراهم کند، گفت: با راه‌اندازی فاز دو این منطقه در فضایی به مساحت 290 هکتار، منطقه ویژه اقتصادی سهلان می‌تواند به «هاب بزرگ کالایی» در کشور بدل شود.

وي افزود: خوشبختانه منطقه ویژه سهلان که در تقاطع کریدور شمال و جنوب، شرق و غرب قرار دارد و دارای بخش‌های زیرساختی همچون راه‌های مواصلاتی مناسب، ریل راه‌آهن، باراندازهای وسیع و بزرگ‌ترین انبارهای مسقف کشور، نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی تبریز و همچنین آب‌ شیرین‌کن برای تامین آب شرب و شبکه‌های توزیع نیرو و مخابرات است که امیدواریم با کلید خوردن صنعت انبارداری در این بخش از کشور بتوانیم اقدامات قابل قبولی را برای بخش‌های صنعتی و تجاری کشور در امر واردات و صادرات انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران همچنین از اتصال انبارهای این شرکت به‌صورت آزمایشی به سامانه جامع تجارت در راستای کاهش قاچاق کالا خبر داد و گفت: براساس هماهنگی با گمرک جمهوری اسلامی ایران صدور قبض الکترونیکی، صدور بیجک و انتقال شماره یونیک با اتصال به دیتای اطلاعاتی گمرک انجام می‌شود و به این منظور این اقدام در قالب پنجره واحد تجاری و گمرکی برای ارائه خدمات مناسب به مشتریان و جلوگیری از تخلف است.

آذروش همچنین در تشریح عملکرد این مجموعه افزود: در سال‌های گذشته 97 درصد شعب این شرکت در سراسر کشور زیان‌ده بود اما در 9 ماه نخست امسال بیش از 40درصد شرکت از زیان خارج شده‌اند.

وي با بیان اینکه حضور در بنادر جزو اصلی‌ترین اهداف شرکت انبارهای عمومی است، گفت: سال گذشته 40 میلیون تن کالا به کشور وارد شد که 93 درصد آن از طریق بنادر عملیاتی شد که سهم انبارهای عمومی در این حوزه کمتر از 5/0 درصد بود اما با حضور در بندر امام خمینی (ره) و خرید 2/ 4‌هکتار اراضی در این بندر ضریب نفوذ و حضور ما در بنادر به 10 درصد افزایش یافت و ما در بندر امام‌خمینی توان جابه‌جایی یک میلیون تن کالا خواهیم داشت.

اين مقام مسئول ادامه داد: در حوزه واردات در 9‌ماه اول امسال 2 میلیون و 172 هزار تن ارائه خدمات داشته‌ایم.

 مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با اشاره به هدف‌گذاری جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی گفت: تفاهم‌نامه‌ای با شرکت هلندی برای احداث 10 سردخانه مجهز نوین امضا کرده‌ایم که با اجرای آن 170 میلیون دلار سرمایه‌گذاری از سوی هلندی‌ها در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی انجام می‌شود.




برچسب ها : منطقه ويژه سهلان
امتیاز به خبر :