جدا سازی بندر صیادی از بندر مسافری در چارک

بندر مسافری و صیادی چارک با هدف بهبود وضعیت خدمات دهی به مسافران کیش به ویژه در ایام نوروز جدا سازی می شود.

به گزارش فرینا، در پی بهبود وضعیت بندر چارک به عنوان یکی از بنادر ورودی جزیره کیش و با توجه به ورود حجم زیادی از گردشگران نوروزی از مسیر دریایی و از بندر چارک توسعه امکانات این بندر با تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در دستور کار قرار گرفته است.

به همین منظور اسماعیل موسوی مدیر عامل شرکت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش و امیر رستگار رییس بنادر کیش با حضور در بندر چارک در نشست مشترک با  محمود صابری مدیریت بنادر غرب هرمزگان در خصوص جدا سازی بندر مسافری و ماهیگیری چارک بحث و گفت و گو کردند.

در این نشست مقرر شد احداث بندر صیادی چارک  با مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش، استانداری هرمزگان و سازمان شیلات در دستور کار اجرایی قرار گیرد و عملیات ساخت این بندر صیادی پس از بر آوردهای فنی و اقتصادی توسط شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش از ابتدای سال آینده آغاز شود.

موسوی با اشاره به پتانسیل های موجود در بندر چارک در بخش های تخلیه و بارگیری کالا و جابجایی مسافران گفت: بندر چارک، بندر پشتیبانی و تدارکاتی بندر کیش است که ساختار مناسب تجهیزاتی و مدیریتی در برنامه های کاری با جدیت در حال پیگیری است تا این بندر تنها یک توقفگاه برای شناورها و مسافران نباشد.

گفتنی است شهر بندر چارک مرکز بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان ایران است. شهر بندر چارک در ۳۰۰ متری مشرق خلیج فارس واقع و ارتفاعش از سطح دریا ۴۰ متر و فاصله آن تا کیش ۳۲ کیلومتر است



.

 

برچسب ها : منطقه آزاد كيش
امتیاز به خبر :