بهره برداري از بزرگترین پارک آبی روباز کشور در جزیره کیش

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از افتتاح نخستین پارک آبی روباز کشور همزمان با ایام بزرگداشت دهه فجر خبر داد.

به گزارش فرينا، محمد محب خدایی گفت: یکی از زیباترین و منحصربه فردترین پارک های آبی جهان همزمان با ایام دهه فجر در جزیره کیش مورد بهره برداری قرار می گیرد.

خدايي با اشاره به اینکه این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به سرانجام رسیده است، افزود: این پارک نخستین پارک آبی روباز کشور محسوب می شود.

وي گفت: پارک آبی روباز کیش واقع در جنوب جزیره از تمام استانداردهای روز دنیا برای خدمات دهی به گردشگران برخوردار است و امید می رود با بهره برداری از آن شاهد تحولی بزرگ در ورود گردشگر به جزیره کیش باشیم.

عضو هیات مدیره شرکت بهره برداری پارک آبی کیش نیز درباره ویژگی های این پارک منحصر به فرد گفت: طراحی و ساخت تم پارک آبی " اوشن " کیش به نحوی انجام شده است تا بانوان نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

مصطفی نظری با اشاره به اینکه این پارک آبی از حیث امکانات مدرن اولین پارک منطقه بحساب می آید، افزود: همچنین این پارک آبی یکی از 10 پارک آبی زیبای جهان نیز محسوب شده وامیدواریم در رتبه بندی جهانی پارک های آبی جهان، سال آینده میلادی شاهد قرار گیری تم پارک آبی اوشن به عنوان یکی از 10 پارک آبی برتر جهان باشیم.

نظري افزود: کل سرسره ها وبازیهای تم پارک آبی " اوشن" از کانادا و بخشی از آن نیز از کشور بلژیک خریداری شده است.

وی گفت: همچنین زیرساختهای لازم قبل از نصب تجهیزات پارک نیز از کشورهای اروپای غربی تهیه شده است.

عضو هیات مدیره شرکت بهره برداری پارک آبی کیش ادامه داد: در زمان شروع این پروژه، دانش فنی ساخت چنین پارک آبی در میان کارشناسان ایرانی وجود نداشت، بنابراین لازم بود با استفاده از ترکیب متخصصان خارجی و داخلی نسبت به ساخت این پارک آبی اقدام کنیم.

نظری افزود: موفق شدیم هم اکنون دانش و تخصص طراحی ساخت اینچنین پارک هایی را در کشور بومی کنیم تا مستقل از کارشناسان خارجی بتوانیم نسبت به ساخت آنها اقدام کنیم.

وی با اشاره به فضای سبز این مجموعه گفت: فضای سبز ایجاد شده در تم پارک آبی اوشن منحصر به فرد است و به جرات می توان گفت یکی از مناطق کم نظیر فضای سبز کشور محسوب می شود.

عضو هیات مدیره شرکت بهره برداری پارک آبی کیش با تاکید بر اینکه این پارک آبی در شان مردم ایران ساخته شده است، افزود: اساس و پایه ساخت این پارک آبی با رویکرد گردشگری حلال بوده است و می تواند به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای گردشگران کشورهای مسلمان به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس محسوب شود.

نظري با اشاره به اینکه تا پیش از ساخت تم پارک آبی اوشن، امکان استفاده بانوان مسلمان از چنین پارکهایی در فضای روباز و زیر نورخورشید وجود نداشت، گفت: با تمهیداتی که از همان فاز طراحی های اولیه تا اتمام ساخت صورت گرفت، موفق شدیم هر گونه امکان دید در پارک را مهار کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر از آنجا که پارک در منطقه پرواز ممنوع واقع شده، و هیچ سازه بلندمرتبه‌ای نیز در مجاورت آن وجود ندارد لذا امکان دید هوایی در این منطقه نیز وجود نخواهد داشت.

عضو هیات مدیره شرکت بهره برداری پارک آبی کیش ادامه داد: افتتاح این پارک در یکی دو ماه نخست فقط برای آقایان خواهد بود تا پس از رفع نواقص احتمالی و جذب نیروی آموزش دیده خانم ، بانوان نیز امکان استفاده از این پارک را داشته باشند.

نظري گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تم پارک آبی اوشن به صورت یک روز در میان به خانم ها و آقایان سرویس دهی خواهد کرد.

به گفته عضو هیئت مدیره شرکت بهره برداری تم پارک آبی اوشن، طراحی این پارک از سال 89 آغاز شده و پس از پنج سال عملیات ساخت که هم اکنون آماده بهره برداری است.

عضو هیات مدیره شرکت بهره برداری پارك آبي كيش افزود: طرح اولیه این پارک از سوی شرکت کانادایی تهیه شد و سپس کارشناسان و متخصصان ما این طرح را مطابق با فرهنگ ایرانی اصلاح و سپس اجرایی کردند.

نظري همچنین از همکاری یکی از سرشناس ترین طراحان پارکهای دیزنی لند که ملیت ایرانی دارد با این پروژه خبر داد و گفت: مهندس جعفری نژاد به منظور مشورت در طراحی این پارک مدتی به ایران سفر کرد.

وي با اشاره به اینکه این پارک ظرفیت پذیرش روزانه سه هزار و 300 نفر را داراست، افزود: در این پارک 14 راید (راه آبی) بی نظیر با داستانی بر گرفته از ادبیات ایرانی اسلامی طراحي شده است.

عضو هیات مدیره شرکت بهره برداری پارك آبي كيش، حجم سرمایه گذاری در نخستین تم پارک آبی روباز ایران 180میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این پروژه با مشارکت بانک توسعه صادرات اجرایی شده است.

ساخت این پارک آبی به طور مستقیم برای 500 نفر اشتغالزایی فراهم کرده است و پیش بینی می شود بعد از افتتاح آن شاهد رونق جدی در سایر واحدهای خدمات رسانی کیش از جمله هتل ها، شرکت های هواپیمایی، تاکسیرانی و ... باشیم و از این طریق به طور غیر مستقیم نیز اشتغال چشم گیری پدید آورد.

نظري گفت: امیدواریم در پی افتتاح تم پارک آبی اوشن ، منطقه آزاد کیش تسهیلات بیشتری برای سفر به کیش فراهم کند تا به این ترتیب شاهد قطع بسیاری از مسافرت های گردشگران ایرانی به کشورهای خارجی جهت استفاده از چنین امکاناتی باشیم.



برچسب ها : منطقه آزاد كيش
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو