رضا مسرور: برخی مسئولان استاد فرصت سوزی هستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: گیلان سرزمین فرصت هاست اما برخی مسئولان استاد فرصت سوزی هستند.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: گیلان استانی سرشار از فرصت ها و مزیت های متعدد زیست محیطی، گردشگری، ترانزیتی، کشاورزی و صنعتی است اما برخی مسئولان  استاد فرصت سوزی هستند.

به گزارش فرینا، رضا مسرور در مصاحبه با خبرگزاری  ایرنا در خصوص انفکاک پارک ملی بوجاق از محدوده این منطقه و اظهار نظر مسئولان محیط زیست استان مبنی بر پیگیری برای خروج این پارک از محدوده منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: بارها بصورت رسمی اعلام کرده ایم درخواست حاکمیت و مدیریت بر پارک را نداریم بلکه معتقدیم سازمان محیط زیست می تواند از ظرفیت های قانونی از جمله معافیت های مالیاتی موجود در مناطق آزاد برای اجرای طرح های اکوتوریسم خود در پارک استفاده کند.

وی با تاکید بر لزوم حفاظت موثر از محیط زیست و اجرای طرح های هدفمند برای اشتغال زایی بعنوان دو نیاز و مسئله اصلی استان گیلان ، ابراز امیدواری کرد که این امر با مدیریت سازمان محیط زیست در پارک ملی بوجاق حاصل و در خصوص این پارک همانند پارک های ملی دنیا بهره برداری در کنار حفاظت موثر انجام شود تا به سرنوشت تالاب بین المللی انزلی دچار نگردد.

مسرور خاطرنشان کرد: تالاب بین المللی انزلی جزو محدوده منطقه آزاد انزلی نبوده و شرایط موجود در تالاب بین المللی انزلی از مشخصه های عدم بهره گیری از ظرفیت های زیست محیطی کم نظیر استان در کنار حفاظت از آن در جهت اشتغال زایی است .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی متذکر شد: متاسفانه طی سه دهه مدیریت این سازمان بر تالاب انزلی، نه تنها شرایط تالاب بهبود نیافته بلکه بخش عمده آن به مرداب تبدیل شده در حالیکه این تالاب ظرفیت بی نظیری برای اجرای طرح های گردشگری دوستدار محیط زیست برای ایجاد اشتغال در شهرهای حاشیه تالاب دارد .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت : مردم از ما انتظار دارند با بهره گیری از تمامی ظرفیت های طبیعی و اجرای طرح های اکوتوریسم، برای کشور تولید ثروت و ایجاد اشتغال کنیم.
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو