کالاهای تاریخ گذشته و غیرمجاز در ارس معدوم شد

مدیر ضوابط بهداشت انسانی سازمان منطقه آزاد ارس از معدوم سازی 50 تن کالای تاریخ گذشته و غیرمجازو غیر قابل مصرف انسانی خبر داد.
به گزارش فرینا، مهدی غفاری با اعلام این خبر افزود: کالاهای تاریخ گذشته و غیر مجاز و غیر قابل مصرف انسانی شامل انواع محصولات سلامت محور در منطقه آزاد ارس معدوم شد.
وی افزود: این کالاها با گرایش دارویی به ارزش چهار میلیارد ریال که مربوط به سنوات گذشته بوده و در انبارهای منطقه رسوب شده بود، در محدوده شهرک صنعتی منطقه آزاد ارس معدوم شد.
غفاری سلامت و اصالت کالاهای وارداتی را خط قرمز واردات هرگونه کالا به ارس عنوان کرد و ایجاد مدیریت های غذا و داروی مستقل در مناطق آزاد را فرصت مناسبی برای اجرای قوانین و دستورالعمل های سازمان غذا و دارو دانست.
وی گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سازمان غذا و دارو به منظور تحکیم، ثبات و ایمنی غذایی و دارویی در مناطق آزاد تنظیم و ابلاغ شده و در این خصوص مدیریت غذا و داروی ارس از نیمه دوم امسال فعالیت های فنی و نظارتی خود بر کالاهای سلامت محور در محدوده منطقه آزاد ارس را آغاز کرده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استراتژی مدیریت غذا و داروی سازمان در خصوص صیانت از سلامت جامعه تمرکز بر جمع آوری و امحای کالاهای تاریخ گذشته می باشد، واحدهای فنی و نظارتی در حوزه غذا و دارو انجام شده و 50 تن کالای تاریخ گذشته و غیر مجاز و غیر قابل مصرف انسانی که از سال 92 به صورت بلاتکلیف در یکی از انبارهای منطقه رسوب شده بود، پس از اخذ نتایج آزمایشگاهی و دستور دادستان عمومی و انقلاب با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط جمع آوری و معدوم شد.
وی ضمن اشاره به ضبط سایر کالاهای تاریخ گذشته افزود: برای اولین بار امحاء بیش از 50 تن کالای سلامت محور در محدوده منطقه آزاد ارس اجرایی شد و در صورت وجود اقلام تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف انسانی اقدامات مشابه و جدی جهت امحاء و خروج از چرخه مصرف انسانی انجام می شود.
وی ضمن تاکید بر تشدید و استمرار بازرسی ها در سال جاری از همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله دادستان، حراست، گمرک سازمان، گمرک جلفا، شبکه بهداشت و درمان جلفا، محیط زیست، خدمات شهری و سایر دستگاه های نظارتی و امنیتی در عملیات معدوم سازی تشکر و قدردانی کرد.
برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو