حمایت از اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در جزیره کیش

آیین اختتامیه سومین جشنواره شعر و سرود کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با معرفی آثار برتر شاعران داخلی و فارسی زبان برگزار شد.

به گزارش فرینا، این مراسم با حضور شاعران، کارشناسان و علاقمندان به ادبیات فارسی در سالن مینوی پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در این مراسم علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، ضمن خوشامد گویی به شرکت کنندگان، با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی در جزیره کیش نتیجه بخش بوده، گفت:  ما اعتقاد داریم کیش باید در تمام زمینه ها پیشرو باشد و یکی از آن زمینه ها، ادب، هنر و فرهنگ است.

وی ضمن اشاره به اینکه هنر بهترین وسیله انتقال مفاهیم و معانی است، افزود: لطافت شعر و هنر، انسان را به وجد می آورد.

مونسان یاد آور شد: پایلوت شدن کیش در زمینه ادب و هنر یکی از اهداف ما بود که سعی کردیم با ایجاد زیر بناهای فضاهای فرهنگی و نرم افزارها و  با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی به این هدف دست یابیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه با تلاش معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان و تایید هنرمندان کیش، در بخش برنامه های فرهنگی موفق بوده ایم، عنوان کرد: با تمام توان از اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در جزیره کیش حمایت و پشتیبانی می کنیم تا به لحاظ کمیت و کیفیت مانند همیشه  در این زمینه پیشرو باشیم.

همچنین ابراهیم رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه این جشنواره با محوریت سه موضوع توصیف جزیره کیش، خلیج فارس و اقتصاد مقاومتی برگزار شد گفت: اخبار این جشنواره در نشریات عرب زبان هم کار شد و نکته جالب توجه این است که نام خلیج فارس بدون هیچ تغییری در این نشریات آورده شد.

نغمه مستشار نظامی دبیر این جشنواره نیز به ارائه گزارشی از اشعار ارسال شده به دبیر خانه این جشنواره پرداخت و ضمن اعلام اینکه این جشنواره نسبت به سال قبل از استقبال خوبی برخوردار بوده است گفت: طبق فراخوانی که در آذر ماه 95 اعلام شد، تعداد 882 اثر با سه موضوع کیش، خلیج فارس و اقتصاد مقاومتی در قالب اشعار کلاسیک، شعر نو، سرود و طنز به دبیر خانه ارسال شد که از این تعداد 248 اثر به توصیف کیش، 386 اثر به توصیف خلیج فارس و 184 اثر به موضوع اقتصاد مقاومتی اختصاص داشت.

وی همچنین از داوران این جشنواره نام برد و اظهار داشت: علی رضا قزوه، محمد علی بهمنی پدر غزل و ترانه معاصر و سعید بیابانکی نفرات برتر در بخش های این جشنواره را انتخاب کردند.

همچنین علی رضا قزوه که داوران این جشنواره بود در این مراسم اعلام کرد: با ویرایش اشعار ارسال شده به این جشنواره، دو کتاب مجموعه شعر با موضوع های کیش و خلیج فارس چاپ خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد این جشنواره سالیان سال ادامه داشته باشد و با تغییر مدیریت ها متوقف نشود.

شعر خوانی شاعران برگزیده و اجرای موسیقی کرال توسط گروه کیش مهر از دیگر بخش های این مراسم بود.

لازم به ذکر است در پایان مراسم، از 14 شاعر برتر داخلی و فارسی زبان و 11 شاعر کیشوند با اهدا تابلو و لوح  قدردانی شد.

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :