تأسیس گمرک تخصصی سوخت در منطقه ویژه کاوه

مدیر گمرکات استان مرکزی گفت: ایجاد گمرک تخصصی سوخت در منطقه ویژه اقتصادی کاوه موجب افزایش درآمد و ایجاد اشتغال در بخش خدمات شده است.

به گزارش فرینا، مهدی میراشرفی افزود: گمرک تخصصی سوخت سال گذشته در منطقه ویژه اقتصادی کاوه راه‌اندازی شد که با راه‌اندازی این گمرک، صادرات سوخت از گمرک تهران به ساوه منتقل و در مجموع ضمن بالا بردن میزان صادرات استان، باعث افزایش درآمد و ایجاد اشتغال در بخش خدمات شده است.

میراشرفی گفت: فعال‌سازی این گمرک همچنین به دلیل نبود ترافیک و موانعی که در تهران وجود دارد، رضایت شرکت‌های نفتی و به ویژه رانندگان حامل سوخت صادرات را نیز در پی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به میزان صادرات استان در سال گذشته افزود: ارزش صادراتی استان در سال گذشته 21 هزار و 89 میلیارد ریال بود که 29 درصد رشد داشته است.

مدیر گمرکات استان مرکزی گفت: در سال گذشته 15 هزار و 388 فقره اظهارنامه صادراتی در استان مرکزی ثبت شد و عمده کالاهای صادره شامل هیدورکربورهای هیدروژنه، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، کیسه فریزر، شمش آلومینیوم، الیاف پلی استر، بلورجات، انواع شیشه و آیینه، انواع آبمیوه و رانی، کاشی و سرامیک بوده است.




برچسب ها : منطقه ویژه کاوه
امتیاز به خبر :