قشم در آستانه تحول بزرگ اقتصادی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم در آستانه تحول بزرگ اقتصادی قرار دارد و باید هدف گیری های توسعه ای جزیره با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان انجام شود.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در شورای عالی بورسیه این سازمان گفت: تربیت و پرورش نیروهای متخصص و ماموریت محور از مهمترین رویکردهای این سازمان برای نقش آفرینی نخبگانی است که ریشه در همین خاک دارند و باید شرایط و فرصت خدمت کردن آنان در این منطقه شکوفا شود.
وی ادامه داد: پرورش و بورسیه نیروهای متخصص در رشته های تحصیلی مورد نیاز قشم، به منطقه آزاد کمک می کند تا سریعتر به اهداف اقتصادی و توسعه ای خود دست پیدا کند.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: پرورش نیروهای ماموریت محور و متخصص و به کارگیری استعدادها و طرح های آنان در سازمان منطقه آزاد قشم به افزایش بهره وری نیروهای سازمانی و تدوین برنامه کاربردی برای توسعه جزیره کمک شایانی می کند.
مومنی با بیان مذاکره سازمان منطقه آزاد قشم با شرکت های بزرگ و مطرح دنیا برای توسعه پایدار قشم، افزود: با توجه به چشم اندازهایی که برای آینده جزیره در نظر گرفته شده، توانمند سازی جامعه محلی در حوزه های فرهنگی، آموزشی و اقتصادی جز نخستین اولویت های این سازمان است.
وی ادامه داد: قشم از توانمندی، استعداد و ظرفیت های خدادادی فراوانی برخوردار است و باید با تلفیق آنها برنامه جامع توسعه پایدار را تدوین کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توسعه از مجرای جامعه محلی می گذرد و هرچه جامعه محلی به عنوان موتور محرک توسعه آگاه تر باشد، رشد و شکوفایی در این منطقه سریعتر حاصل می شود.
مومنی، از داشنجویان بورسیه شده به عنوان پایلوتی از جامعه محلی نام برد که عملکرد آنان مبنای برنامه ریزی های آتی جزیره خواهد بود.
شورای بورسیه سازمان منطقه آزاد قشم به ریاست مدیرعامل این سازمان، جمعی از مدیران و معاونان سازمان، روسای دانشگاه ها و آموزش و پرورش و دانشجویان بورسیه شده در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :