آبیاری قطره ای و تحت فشار در جزیره قشم توسعه می یابد

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه ریزی های ویژه برای مراقبت از فضای سبز قشم در فصل گرما خبر داد.

به گزارش فرینا، تراب ذاکری با تاکید بر ضرورت بروزرسانی روش های آبیاری و حفاظت از گیاهان در جزیره، افزود: همزمان با آغاز فصل گرما و احتمال آسیب فضای سبز، مجموعه اقدامات لازم در خصوص رفع خطر از گونه‌های گیاهی و مقابله با گرمای هوا آغاز شده است.
وی با بیان تغییر ساعات آبیاری اضافه کرد: علاوه بر افزایش میزان دور آبیاری، جهت جلوگیری از تبخیر آب در دسترس گیاه و از دست دادن آب به صورت تعرق و آفتاب سوختگی، ساعات آبیاری تغییر پیدا کرده و کارشناسان بر نحوه آبیاری فضای سبز نظارت می کنند.
ذاکری گفت: برای مصرف بهینه آب و رعایت اصول فنی، اقدامات لازم در خصوص ایجاد و توسعه آبیاری قطره ای و تحت فشار در عرصه های فضای سبز صورت گرفته است و در آینده نزدیک شبکه آبیاری بهسازی می شود.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با بیان ساماندهی نحوه هرس درختان و درختچه های سطح شهر، افزود: هرس های غیرضروری در معابر اصلی انجام نمی شود و موضوع سایه اندازی درختان برای رفاه حال هر چه بیشتر شهروندان مد نظر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: هرس پرچین ها برای جوان سازی آنها با توجه به شرایط فصل و اینکه گرمای هوا سرعت رشد، ترمیم و برگشت پذیری درختان و پرچین ها با درنظر گرفتن تمهیدات علمی انجام می شود.
ذاکری یاد آور شد: یکی از مسائل عمده فضای سبز که در شرایط اقلیمی موجود، نیاز به صرف هزینه و مراقبت مستمر دارد، مسئله نگهداری و توسعه فضای سبز است و انتظار می رود شهروندان با همیاری و مشارکت در این زمینه به مسئولان کمک کنند.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از تمامی کارکنان و کارگران فضای سبز که در این ماه مبارک و در ساعات طاقت فرسای روزهای گرم برای ایجاد شهری سرسبز و با نشاط تلاش می کنند تشکر و قدردانی کرد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو