بازدید رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای از منطقه ویژه پیام

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

به گزارش فرینا، در این نشست که با حضور ناصرعلی سعادت رئیس سازمان، سعید زرندی رئیس شرکت خدمات هوایی پیام پژمان رابطی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز به همراه اعضای هیات مدیره استان البرز، آزاد معروفی و داوود یعقوبی اعضای شورای مرکزی و اصغر رضانژاد دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران برگزار شد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به برنامه ها و ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: بیش از یک سال است که سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به دنبال موقعیت مناسبی برای ایجاد شهر ICT است اما امروز به این نتیجه رسیدیم که بهترین مکان برای ایجاد این فضا منطقه ویژه اقتصادی پیام است.

سعادت با اشاره به ضرورت ایجاد فضای مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: اگر رویکردها و برنامه هایی که ما امروز در پیام شاهد آن هستیم استمرار پیدا کند می توان بجای 30 شرکت، 300 شرکت توانمند بخش ICT کشور را در پیام مستقر کرد. منطقه ویژه اقتصادی پیام تنها منطقه ویژه اقتصادی است که فرودگاه دارد، به پایتخت و قطب اقتصادی کشور نزدیک است، از امکانات زیر بنایی، گمرک، گذرنامه اختصاصی و بانک برخوردار است و در مسیر تلاقی 5 استان اقتصادی کشور قرار دارد و از همه مهمتر اینکه زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی ضمن قدردانی از پژمان رابطی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای البرز و داوود یعقوبی عضو شورای مرکزی برای انجام هماهنگی های این بازدید، گفت: پیش از این نیز از منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی، کریدورها و قطبهای IT در تبریز، زنجان و غیره بازدیدهایی داشتیم. مناطق ویژه اقتصادی در سراسر کشور می توانند در ایجاد هم افزایی صنعت فاوا موثر باشد و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور باید ارتباط میان فعالان صنف با این مناطق را برقرار و تسهیل کند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اعلام اینکه بخش خصوصی طبق قوانین و آیین نامه های موجود آمادگی سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی را دارد، گفت: یک بسته پیشنهادی فرصتهای ویژه همکاری برای تسهیل مشارکت اعضای سازمان با منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز در حال تهیه است تا پیرو آن ویژگیهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه ای و منطقه اقتصادی پیام و حتی توانمندی سایر وزارتخانه ها را در کنار یکدیگر جمع کنیم تا فرصتهای بیشتری برای توسعه صنعت ICT کشور فراهم شود.

سعادت با اشاره به اینکه پیام منطقه ویژه اقتصادی صنعت فاواست، افزود: در حال حاضر مدل واگذاری زمین در این منطقه ویژه به صورت اجاره 25 تا 50 ساله است که همین مسئله استقبال صنعتگرانی که قصد سرمایه گذاری طولانی مدت و زیربنایی  دارند را دشوار ساخته است. ضمن تقدیر از سعید زرندی رئیس خدمات هوایی پیام امید داریم که تحت مدیریت ایشان این نکات نیز رفع شود و زمینه حضور و مشارکت فعالان صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه ویژه تسهیل شود.  

او همچنین با اشاره به ضرورت انحصار زدایی از بخش آزمایشگاهی فناوری اطلاعات گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور آمادگی دارد در اسرع وقت نسبت به استقرار آزمایشگاه سنجش کیفیت خدمات و کالاهای فناوری اطلاعات در فرودگاه پیام اقدام کند تا روند صدور تاییدیه کالا که اکنون به یک معضل در بخش ICT تبدیل شده با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

رئیس خدمات هوایی پیام نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از توانمندی های شرکت خدمات هوایی پیام، گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام قابلیت رقابت با مناطق بزرگ اقتصادی همچون کیش را داشته و شکوفایی منطقه با حمایت های بخش دولتی و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی قابل دستیابی است.

سعید زرندی همچنین با اشاره به 20 برنامه تدوین شده برای آینده گفت: با عملیاتی سازی این برنامه ها شرایط مطلوبی برای تمامی سرمایه گذاران داخلی و خارجی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان فراهم خواهد شد.

زرندی با اشاره به اهمیت جذب شرکت های فعال حوزه ICT کشور در منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: در فاز سوم منطقه ویژه اقتصادی پیام 16 هکتار زمین برای استقرار شرکت های حوزه ICT در نظر گرفته شده است و زیرساخت های مورد نیاز آن تکمیل و آماده واگذاری شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به توانمندی های و امتیازات ویژه گمرک مستقر در پیام گفت: این آمادگی وجود دارد تا پس از استقرار آزمایشگاه های حوزه فناوری، کلیه واردات و صادرات کالا و خدمات فناوری اطلاعات از این منطقه صورت پذیرد.


 

برچسب ها : منطقه ویژه پیام
امتیاز به خبر :