تشکیل کارگروه توسعه دریا‌محور در گیلان

استاندار گیلان در چهارمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دستور داد کارگروه توسعه دریایی تشکیل شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایلنا، محمدعلی نجفی در چهارمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه توانمندی‌های زیادی در صنایع کشتی‌سازی در استان گیلان وجود دارد بیان کرد: :همه تلاش کنند در بحث اقتصاد دریا محور در جهت توسعه گیلان اقدامات لازم صورت گیرد.
وی بر لزوم ایجاد کارگروهی تحت عنوان توسعه دریا محور به عنوان زیر مجموعه ای از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و با بیان اینکه این کارگروه می‌تواند بخش زیادی از امور مرتبط با دریا را بررسی و پیگیری کند و گفت :  از این پس برنامه ریزی شود تا هر سه ماه یک بار گزارش کاملی از روند توسعه صنعت دریا محور داشته باشیم تا با تمرکز بیشتر از فرصت‌ ها بهره ببریم.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی توانمندی‌های زیادی در زمینه‌های اقتصادی و تجاری دارد اذعان داشت: تاکسی دریایی جزو برنامه‌هایی است که می‌تواند در دریای خزر راه‌اندازی شود.
 نجفی با اشاره به اینکه دانشگاه گیلان باید توانمندی خود را عملیاتی کند اظهار داشت: دانشگاه گیلان در یک برهه از زمان، مرکزی برای کشاورزی بود اما باید بر روی توانمندی‌های دیگر خود و منطقه همچون دریا تکیه کند.
 نجفی با بیان اینکه اگر از فرصت‌های دریا استفاده نشود باید به آیندگان پاسخ بدهیم ابراز داشت: استان گیلان با وجود توانمندی و پتانسیل در حوزه دریا نباید از نعمت‌های آن بی‌بهره شود.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو