نشست سرمایه گذاران ترکیه ای با مسئولین منطقه آزاد اروند

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در دیدار مشترک با سرمایه گذاران ترکیه ای از فرآیند تولید 500 فرصت شغلی در حوزه صنعت در منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، عبدالله کعبی گفت: هیات اقتصادی سرمایه گذاران و صاحبان صنایع از کشور ترکیه، آمادگی خود را به منظور سرمایه گذاری در حوزه صنایع بهداشتی در آبادان و خرمشهر اعلام نمودند.

در ادامه این دیدار، کعبی، با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی و صنعتی آبادان و خرمشهر، افزود: سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند یک فرصت است و آن را باید در بعد وسیع و در فرآیند بلند مدت ارزیابی و بررسی کرد.

حضور سرمایه گذاران در این منطقه و اعلام آمادگی آنها برای مشارکت در فعالیت های اقتصادی، نشان از میزان اهمیت و موقعیت ویژه اروند در ابعاد ژئو پلیتیک و ژئو استراتژیک است.

وی گفت: تجارت و بازرگانی از یک طرف و صنعت و تولیدات مهم استراتژیک در حوزه نفتی از طرف دیگر، منطقه آزاد اروند را در مرکز توجه سرمایه گذاران قرار داده است و حضور سرمایه گذارانی از کشورهای ترکیه، لهستان، آلمان و برخی از کشورهای اروپای غربی و شرقی در بعد کلان  می تواند زمینه ای برای تحول اقتصادی در اروند باشد.

این در حالی است که منطقه آزاد اروند توانسته است با حضور سرمایه گذاران داخلی و به ویژه محلی، عملکردی موفقیت آمیز در صنعت و تجارت داشته باشد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در پایان افزود: سرمایه گذاران ترکی امروز با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های منطقه آزاد اروند، برای سرمایه گذاری در حوزه تولید لوازم بهداشتی با هدف ایجاد زنجیره اقتصادی با ظرفیت 500 فرصت شغلی، آمادگی خود را برای حضور فعال نشان دادند و ما در این زمینه کاملا از این فعالیت ها استقبال می کنیم و شرایط و تسهیلات لازم برای این حضور مهیا است چرا که در منطقه آزاد اروند پس از استقرار گمرک در مبادی خروجی، رویه ها و قوانین مناطق آزاد کشور به طور کامل اجرا خواهد شد و بدین ترتیب زمینه برای حضور فعال سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیش از گذشته مهیا تر شده است.



برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :