معلم محوری، اساس فعالیت های آموزش و پرورش کشور است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تغییر، تحول و توسعه نیاز امروز آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار فرینا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی زم در نشست مدیران و مسئولان مناطق آزاد و وزارت آموزش و پرورش افزود: فرزندان ما 12 سال از بهترین دوران عمر خود را در مدارس سپری می کنند. در این سال ها یک چیز از همه اثرگذارتر بوده و آن احترام به معلم است.

زم گفت: اثرگذارترین بخش آموزش و پرورش ارتباط معلم با دانش آموزان و بالعکس است. اگر بتوانیم به یک میلیون معلم برسیم به چهارده میلیون دانش آموز رسیدیم و این امر می تواند در سلامت خانواده اثر مثبت داشته باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش ما باید به سمت معلم محوری برود، معلم محوری می تواند اساس فعالیت های آموزش و پرورش باشد. معلم ستون فقرات تعلیم و تربیت و دانش آموزان در مدار این شمسه می گردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه مشکل اصلی برای الگوسازی، عدم انعطاف پذیری در سیستم آموزش و پرورش کشور است افزود: مناطق آزاد می توانند الگوی موفقی از اجرای برنامه های آموزش و پرورش در کشور باشند این در صورتی امکان پذیر است که در نظام آموزش و پرورش نیز تغییر و تحولاتی صورت گیرد.

زم در پایان افزود: مناطق آزاد هفتگانه پایلوت اجرای آموزش و پرورش نوین، بروز و موفق است.

در ادامه این نشست تفاهم نامه ای که میان معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی به امضاء رسیده بود میان دو مسئول مبادله شد.
در پایان این نشست پنل های تخصصی با موضوع بهداشت و سلامت، تربیت بدنی و آسیب های اجتماعی برگزار شد.

مدیران امور فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاونین فرهنگی اجتماعی سازمان های مناطق آزاد کشور و معاونین سلامت، بهداشت و تربیت بدنی ادارات کل آموزش و پرورش استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گیلان، آذربایجان های غربی و شرقی در این مراسم حضور داشتند.

امتیاز به خبر :