مناطق آزاد پایلوت اجرای طرح معلم محور و دانش آموز مدار در کشور هستند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، هدف از برگزاری نشست عملیاتی سازی تفاهم نامه های قبلی و مبادله آیین نامه های اجرایی تفاهم نامه اصلی است تا در حوزه های سه گانه بهداشت، تربیت بدنی و آسیب های اجتماعی گام های خوبی برای بیش از 125 هزار دانش آموز و 16 هزار معلم در سطح مناطق آزاد کشور برداشته شود.

به گزارش خبرنگار فرینا، مهرزاد حمیدی با استقبال از طرح های پیشنهادی معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور افزود: اجرای این طرح ها در مناطق آزاد به صورت پایلوت می تواند الگویی برای اجرای طرح معلم محور و دانش آموز مدار در سطح کشور باشد.

حمیدی با بیان اینکه تئوری های جدید تعلیم و تربیت بر روی دوران پیش دبستان و شکل گیری شاکله ذهنی قبل و بعد از دوران مدرسه متمرکز شده گفت: تمام دنیا بر این اصل تاکید دارند که با نظام تعلیم و تربیت موفق شاهد تربیت نیروی انسانی موفق که به همراه خود توسعه آن کشور را فراهم می کند خواهیم بود چراکه توسعه هر کشوری مستلزم نیروی انسانی توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه تحولات رخ داده آموزش و پرورش دیگر تنها متغیر در نظام آموزش و پرورش کشورها نیست بلکه برای موفقیت در تعالی جامعه باید از تمامی ظرفیت ها بهره برد افزود: انعقاد این تفاهم نامه گامی جهت بهره گیری از ظرفیت های مناطق آزاد کشور در جهت ارتقاء نظام آموزش و پرورش با تکیه بر توانمندی های دو سازمان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، آمادگی وزارتخانه متبوع خود را برای اجرایی نمودن تمامی بندهای تفاهم نامه منعقده اعلام کرد و خواستار تدام برگزاری نشست ها و پنل های تخصصی میان معاونین و مدیران آموزش و پرورش استان ها با معاونت های فرهنگی مناطق آزاد شد.

در پایان این نشست پنل های تخصصی با موضوع بهداشت و سلامت، تربیت بدنی و آسیب های اجتماعی برگزار شد.

مدیران امور فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاونین فرهنگی اجتماعی سازمان های مناطق آزاد کشور و معاونین سلامت، بهداشت و تربیت بدنی ادارات کل آموزش و پرورش استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گیلان، آذربایجان های غربی و شرقی در این مراسم حضور داشتند.

امتیاز به خبر :