اجرای طرح بزرگ آموزش مفاهیم قرآن کریم در ارس

مدیر فرهنگی، آموزشی و هنری منطقه آزاد ارس از اجرای طرح بزرگ آموزش مفاهیم قرآن کریم در مساجد منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا خبر داد.

به گزارش فرینا، ابراهیم نصیری گفت: این طرح پیرو مصوبه شورای فرهنگی منطقه آزاد ارس و با مشارکت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری ارس، ستاد اقامه نماز جمعه جلفا، ستاد اقامه نماز منطقه آزاد ارس، هیات امنای مساجد برگزار می شود و شرکت عموم در این طرح بزرگ قرآنی آزاد است.
وی افزود: تفسیر جزء 30 قرآن کریم از سوره نبأ تا سوره ناس از متن کتاب تفسیر نمونه مدنظر خواهد بود که شایسته است شرکت کنندگان به بخش نکته های ذکر شده در تفسیر هر سوره توجه بیشتری داشته باشند.
نصیری افزود: مسابقه بین بومیان منطقه برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند در کلاس های مربوط به این طرح شرکت کرده و یا به صورت خودخوان در مسابقات پیش بینی شده حضور داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: این جلسات طبق برنامه ریزی صورت گرفته در مساجد مشخص شده منطقه آزاد ارس و مساجد شهرستان جلفا برگزار می شود و آزمون مربوطه بعد از اتمام دوره در مصلای هادیشهر برگزار خواهد شد.
نصیری در ادامه گفت: جایزه نفر اول این مسابقات 50 میلیون ریال تعیین شده است و 10 جایزه 10 میلیون ریالی نیز به سایر نفرات برتر تعلق می گیرد.
گفتنی است، سازمان منطقه آزاد ارس در 2 سال متوالی عنوان ارگان برتر در زمینه نماز و زیرساخت های مذهبی را کسب کرده است و در طول یک سال گذشته برنامه ها و مسابقات متنوعی در حوزه های نماز، قرآن، نهج البلاغه و اذان در منطقه آزاد ارس برگزار شده است.

امتیاز به خبر :