احداث کارخانه فوق مدرن آسفالت در قشم

مدیر اجرایی کارخانه آسفالت شرکت عمران سازه کاشیگری قشم گفت: کارخانه تولید آسفالت در منطقه آزاد قشم با ظرفیت 120 تُن در ساعت تا پایان تیر ماه 96 به بهره برداری کامل می رسد.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، محمد دُرساره اعلام کرد: احداث این کارخانه از ابتدای اسفند ماه 95 در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع در 45 کیلومتری شهر قشم بین روستای گورزین و بندر تاریخی لافت آغاز شد و بهره برداری از تولیدات این کارخانه در راستای نهضت توسعه و ترمیم شبکه جاده ای جزیره قشم که به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درحال اجراست، با هدف مصرف داخلی از اواخر تیر ماه امسال آغاز می شود.
وی افزود: این کارخانه با مساعدت سازمان منطقه آزاد قشم و 50 میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی با امکان اشتغال مستقیم برای 30 نیروی کار متخصص بومی در حال آماده سازی است.
مدیر اجرایی کارخانه آسفالت قشم، تولید آسفالت با الیاف و مواد افزودنی و فیلر سیمان را محصول نهایی این کارخانه برشمرد و گفت: تولید آسفالت با کیفیت بالا و قیمت تمام شده مناسب، هدف اصلی ما در منطقه آزاد قشم می باشد.
وی افزود: دستگاه های مورد استفاده در کارخانه آسفالت قشم از محصولات تولید داخلی بوده که بکارگیری این تولیدات ملی در مقایسه با مشابه خارجی آن 50 درصد صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.
دُرساره یادآور شد: برای کنترل آلاینده ها و جلوگیری از مشکلات محیط زیستی از بَک فیلترهای پاکتی استفاده شده که از استاندارد بالایی برخوردار می باشد.
لازم به یادآوری است که قیر مصرفی این کارخانه از پالایشگاه بندرعباس، شن و ماسه مورد نیاز آن از منطقه کهورستان استان هرمزگان،MC  آن از پالایشگاه شیراز و الیاف و مواد افزودنی مورد نیاز هم از اصفهان تهیه می شود.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس وی یکی از شهرستان های استان هرمزگان در جنوب ایران واقع شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :