امکان سفر عمانی ها به قشم با خودرو شخصی فراهم شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از فراهم شدن امکان سفر دریایی عمانی ها با انتقال خودرو شخصی به جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، فرزین حقدل گفت: مسافران عمانی علاقمند سفر به جزیره قشم می توانند بعد از ماه مبارک رمضان با توجه به آماده شدن اسکله تخلیه و بارگیری خودرو در بندر بهمن با استفاده از کشتی ال هلانیات  AL HALLANIYAT به صورت دو روز در هر هفته با انتقال وسایل نقلیه خود به این جزیره زیبا در جنوب ایران سفر کنند
وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با اداره کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم و اداره شماره گذاری این سازمان، امکان سفر مسافران عمانی با خودرو شخصی به جزیره قشم فراهم شده است.
حقدل با اعلام اینکه مسافران عمانی برای انتقال خودرو شخصی خود به جزیره قشم باید با پلاک ترانزیت به وارد منطقه آزاد قشم شوند، افزود: ارائه پلاک موقت منطقه ازاد قشم به خودروهای عمانی براساس تشریفات قانونی در کمترین زمان ممکن انجام می شود. 
وی اظهار کرد: راه اندازی خط دریایی بین بندر بهمن و بندر خصب عمان براساس سیاست دولت تدبیر و امید و در راستای گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای هدف از جمله کشور دوست و برادر عمان از مرداد ماه سال گذشته در قشم آغاز شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه خط مسافری و باری دریایی بین قشم و عمان دائمی است، گفت: با استقبال بیشتر مسافران ایرانی و عمانی برای سفر در این مسیر دریایی، امکان افزایش سفرها از دو روز در هفته به روزهای بیشتر امکانپذیر خواهد بود.
وی گفت: مسافران عمانی در سفر به جزیره قشم می توانند از مزیت امکان سفر به نقاط مختلف کشورمان با دریافت ویزای سه ماهه که در بندر بهمن و فرودگاه بین المللی قشم و دفتر نمایندگی وزارت خارجه صادر می شود، استفاده کنند.
بنا به این گزارش، در نخستین سفر دریایی مسافران عمانی به بندر بهمن قشم، ۶۶ مسافر این کشور مرداد ماه سال گذشته با استفاده از شناور عمانی  AL HALLANIYAT  وارد جزیره قشم شدند.
راه اندازی این خط دریایی یکی از وعده های دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری به جزیره قشم در فروردین ماه سال ۹۴ بود که با فراهم کردن شرایط مناسب سفر، محقق شد.
براساس توافق مقامات عمانی و سازمان منطقه آزاد قشم، صدور ویزای دو هفته ای برای مسافران قشم به بندر خصب عمان و مسافران عمانی که به جزیره قشم سفرمی کنند براساس توافق مقامات دو طرف در مبادی ورودی صادر می شود.

 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو