14 تعاونی صنایع دستی در قشم فعال هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت 14 تعاونی در حوزه صنایع دستی این جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سید محمدامین حسینی جعفری روز شنبه به مناسبت روز جهانی صنایع دستی گفت: 30 تن به طور میانگین در زمینه های رودوزی های سنتی، حصیر بافی، کار با صدف های دریایی، کار با چوب، گلیم بافی، عروسک سازی و دوخت برقه در قالب هر یک از تعاونی ها در نقاط مختلف جزیره قشم فعالیت می کنند.
وی افزود: بانوان هنرمند قشم خالق اثرهای کم مانند حوزه صنایع دستی در این جزیره هستند و در این راستا ایجاد یک تعاونی در هر روستا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پیگیری می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: حصیربافی و گلیم بافی جزو هنرهای فراموش شده جزیره بود که با برگزاری دوره های آموزشی و ترغیب بانوان هنرمند احیا شد.
او ادامه داد: دنیای خشن امروز نشانه استیلای تکنیک بر روح انسان و صنایع دستی در این میان به مانند دمیدن روح به این زندگی خشن و راهی برای برآوردن نیاز مبرم انسان به لطافت است.
جعفری حسینی عنوان کرد: صنایع دستی در حفظ هویت بومی، اصالت و فرهنگ سنتی نقش مهمی دارد و هنرمندان این حوزه به دلیل اهتمام در حفظ فرهنگ، اعتقادها و باورهای بومی و دینی بیش از دیگران تاثیرگذار هستند.
وی همچنین صنایع دستی را یکی از مولفه های موثر و غیرقابل انکار در ترویج، توسعه و رونق گردشگری عنوان کرد که می تواند در معرفی جزیره قشم به گردشگران نقش اساسی ایفا کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه از برگزاری یک هفته ای نمایشگاه عکس و 2 شب نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در دالان هنر مجتمع سیتی سنتر خبر داد.

امتیاز به خبر :