بارگیری همزمان هفت فروند کشتی صادراتی در بندر امام(ره)

برای نخستین بار در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، فرآیند بارگیری همزمان هفت فروند کشتی صادراتی در خرداد ماه سال جاری با موفقیت انجام و رکورد بی نظیری در این خصوص ثبت شد.

به گزارش فرینا، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، گفت: در راستای اجرای سیاست های کلان اقتصادی کشور مبنی بر توسعه اقتصاد مقاومتی و با هدف تلاش برای تأمین بخش عمده ای از زنجیره های صادرات کالا و ارائه امکانات و تسهیلات مناسب بندری به صادرکنندگان، مدیریت بارگیری همزمان محموله های صادراتی هفت فروند کشتی شامل انواع محمولات از قبیل آهن آلات، سنگ آهن، سیمان خاکستری و ملاس نیشکر ضمن رعایت استانداردهای مطلوب انجام پذیرفت.

ابوطالب گرایلو افزود: این محمولات جمعا به وزن حدود ۲۰۰ هزار تن به وسیله  ۷ فروند کشتی، شامل ۳ فروند کشتی ویژه حمل آهن آلات، ۲ فروند کشتی ویژه حمل سنگ آهن، یک فروند کشتی ویژه حمل سیمان خاکستری و یک فروند کشتی  ویژه حمل  ملاس نیشکر، بارگیری و به سایر کشورها حمل و صادر شد.

یادآور می شود؛ مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) علیرغم ترافیک بالای تخلیه و بارگیری، بدون هیچ گونه توقف، خدمات لازم را به کشتی های صادراتی ارائه داده و در این زمینه، قابلیت افزایش تعداد کشتی ها و ارائه خدمات مطلوب را در موعد مقرر دارا است.



امتیاز به خبر :