ارتقاء استانداردهای اماکن اقامتی جزیره قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز طرح استانداردسازی اماکن اقامتی براساس معیارهای ملی و بین المللی در این جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، سیدمحمدامین جعفری حسینی گفت: طرح ساماندهی، استانداردسازی و درجه بندی هتل های قشم با دستورمستقیم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد دنبال می شود.
وی ادامه داد: این طرح پس از پایان سفرهای نوروزی امسال به اجرا در آمد که با حمایت جامعه هتل داران قشم همراه شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: پس از آغاز ساماندهی اماکن اقامتی، تیمی از کارشناسان حرفه ای از هتل های جزیره بازدید و شرایط آنها را بررسی کردند.
به گفته جعفری حسینی، بسیاری از مدیران اماکن اقامتی به صورت داوطلبانه در این طرح شرکت کردند و هتل مارینا در قشم که چندی پیش به دلیل عدم رعایت استاندارهای مدون، بخشی از آن طعمه حریق شد یکی از هتل هایی بود که به صورت داوطلبانه برای انجام تعمیرات و عملیات به روز رسانی به صورت موقت تعطیل شد.
وی ادامه داد: روز گذشته نیز برای دومین بار و هنگام انجام تعمیرات بدلیل مشکلات پیش آمده در سیستم انتقال برق داخلی هتل آتش سوزی در لابی هتل مارینا شکل گرفت که با عنایت به اینکه هیچگونه سرویس در حوزه گردشگری هتل ارائه نمی شد و حادثه هم در محل انجام عملیات ساماندهی و تعمیر اتفاق افتاده بود خسارت جانی در پی نداشت و به همت آتش نشانان خدوم مدیریت امور شهری منطقه آزاد قشم پس از چند ساعت آتش کنترل شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید مجدد بر همکاری هتل داران جزیره در طرح استانداردسازی و درجه بندی هتل ها اضافه کرد: با توجه به اهمیت رفاه و امنیت مسافرین و گردشگرانی که به قشم سفر میکنند در صورتی که مدیران هریک از اماکن اقامتی جزیره به دستورالعمل هایی که از سوی این مدیریت با همراهی هیات مدیره جامعه هتل داران قشم تدوین شده عمل نکنند و واحد اقامتی خود را براساس استاندارهای اعلام شده به روز نکنند مجوز آنان تمدید نخواهد شد.
جزیره قشم با وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع در جنوب ایران و تنگه هرمز واقع شده و به جزیره عجایب هفتگانه معروف است. قشم به واسطه جذابیت های گردشگری فراوان، سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر داخی و خارجی است به طوری که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم طی دو سال گذشته برنامه های مفصل و مدونی برای پذیرایی از مهمانان این جزیره در نظر گرفته است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :