لزوم تامین امکانات زیرساختی برای جذب سرمایه‌گذار در منطقه ویژه سمنان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: واگذاری زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی سمنان به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در صورت تأمین آب توسط امور آب استان سمنان انجام می‌شود.

به گزارش فرینا، محمدرضا صادقی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با توجه به شرایط به وجود آمده در دوران پسابرجام و فراهم آمدن امکانات زیرساختی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در فروردین‌ماه سال 94 نسبت به آغاز عملیات طراحی جامع منطقه ویژه اقتصادی سمنان اقدام کرد.

صادقی گفت: پس از تکمیل طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی سمنان، طرح به شورایعالی مناطق آزاد ارسال و در بهمن‌ماه سال 94 در کارگروه پژوهشی مناطق آزاد ویژه اقتصادی، کلیات طرح مصوب شد.

وی افزود: پس از اعمال اصلاحات موردنظر اعضا، طرح برای تأیید نهایی به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی ارسال شد و در جلسه چهارم آبان ماه سال 95 با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و سایر اعضای شورا کلیات طرح مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: این منطقه در زمینی به مساحت یک هزار هکتار در شرق شهر و در مجاورت شهرک صنعتی سمنان واقع‌ شده و با توجه به پیگیری‌های انجام شده، شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان موفق به تملک اراضی در سال 93 و اسناد آن در شهریورماه 95 دریافت شده است.

صادقی ادامه داد: طی تصویب‌نامه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی ویژه اقتصادی به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی ویژه اقتصادی و به استناد تبصره (1) ماده (1) قانون تشکیل اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران تصویب شده و در تاریخ 24 خردادماه توسط معاون اول ریاست جمهور ابلاغ شد.

وی افزود: این شرکت اقدامات زیربنایی اولیه از قبیل تفکیک اراضی منطقه، فنس‌کشی بخشی از منطقه، شبکه آب در فاز اول، عملیات خاکی و راه دسترسی را انجام داده است و اجرای شبکه برق 20 کیلوولت را در دست اجرا دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: در صورت تأمین آب توسط امور آب استان سمنان، این منطقه آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است؛ همه مجوزهای تأسیس و بهره‌برداری و ساخت‌وساز در منطقه نیز توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان صادر خواهد شد.


 

 

برچسب ها : منطقه ویژه سمنان
امتیاز به خبر :