بهره مندی از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی در راستای توسعه اقتصادی بندر انزلی

دردیدار فرماندار و اعضای منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بندر انزلی با رضا مسرور بر بهره مندی از ظرفیت ها و تسهیلات منطقه آزادانزلی در راستای توسعه اقتصادی شهرستان بندر انزلی تاکید شد.

به گزارش فرینا، فرماندار و اعضای منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بندرانزلی با رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار کردند و در خصوص راهکارهای افزایش همکاری های دو جانبه با تکیه بر ظرفیت های دو طرف و به ویژه بهره گیری از مزایا،تسهیلات و معافیت های منطقه آزاد انزلی در جهت توسعه شهرستان انزلی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
رضا مسرور در این دیدار با بیان اینکه با تداوم ارتباطات می توان چارچوب همکاری مشترکی در زمینه معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهرستان بندر انزلی به سرمایه گذاران این منطقه، ترسیم نمود،افزود: این مهم را می بایست در حوزه هایی همچون نوسازی ناوگان شهری با بهره گیری از خودروهای پلاک منطقه، جذب سرمایه گذار در حوزه های توریسم دریایی نیز توسعه داد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، اشاره ای به وجوه تمایز مجتمع بندری کاسپین نسبت به سایر بنادر ایران در دریای خزر کرد و این مجتمع بندری را باعث افتخار مردم انزلی و استان اعلام و تصریح کرد که با شروع به کار این مجتمع بندری بخش زیادی از اشتغال شهرستان از طریق آن تأمین می شود.
وی با اشاره به اینکه خواست مردم انزلی در خصوص الحاق محدوده شهری به منطقه آزاد انزلی را یکبار در جلسه روسای مناطق آزاد با رییس جمهور به طور مستقیم به دکتر روحانی منتقل کرده ام، خطاب به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر گفت: این الحاق از اختیارات سازمان منطقه آزاد نیست و اضافه نمودن محدوده شهری نیازمند موافقت وزارت مسکن و شهرسازی  شورایعالی شهرسازی کشور است که نظر این مجموعه بر ممنوعیت الحاق محدوده شهری به مناطق آزاد است.
مسرور افزود: با پیگیری های صورت گرفته موافقت دکتر ترکان و مجوز لازم برای حمایت سازمان های مناطق آزاد از تیم های ورزشی را اخذ نمودیم و در نتیجه از سال جاری به عنوان اسپانسر در کنار تیم ریشه دار ملوان خواهیم بود و امیدواریم با همکاری یکدیگر علاوه بر جذب اسپانسرهای دیگر زمینه حضور مجدد و  موفق ملوان در لیگ برتر را فرآهم نماییم.
میرشمس مومن زاده فرماندار شهرستان بندر انزلی در این دیدار توضیحاتی در خصوص توانمندی ها و ظرفیت های شهرستان بندرانزلی به عنوان دومین شهر استان گیلان و انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بندرانزلی عنوان و ضمن تشکر از حمایتهای این سازمان، بهره مندی از تجربیات مدیریتی و اقدامات توسعه ای سازمان منطقه آزاد انزلی را در راستای توسعه این شهرستان مفید و موثر دانست. 
در ادامه این دیدار اعضای منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی به نیابت از مردم شهرستان از رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان برای اخذ مجوز حمایت مالی سازمان منطقه آزاد انزلی از تیم فوتبال ملوان که موجب خوشحالی و مسرت هواداران این تیم ریشه دار در استان و شمال کشور را فراهم کرد تشکر کرده و به پاس قدردانی تندیسی با آرم تیم ملوان به وی اهدا کردند. 
هم افزایی پتانسیل های شهرستان انزلی و منطقه آزاد در جهت توسعه خدمات رفاهی و گردشگری، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی را برای رونق و توسعه گردشگری و تجاری شهر انزلی و ایجاد اشتغال هرچه بیشتر در شهرستان ،رضایتمندی تجار و فعالان اقتصادی شهرستان از معافیت های اعمال شده سازمان در حوزه بندر انزلی  از دیگر مباحث مطرح شده از سوی منتخبین شورای پنجم انزلی در این جلسه بود. 
گفتنی است منتخبین شورا زیرساختهای ایجاد شده در سالهای اخیر را موجب بهبود فضای کسب و کار در این منطقه و حضور گسترده سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این منطقه دانستند و ابراز امیدواری کردند با اقدامات انجام شده و نگاه ویژه ای که دولت به این منطقه دارد زمینه  اشتغال بیشتر برای جوانان شهرستان انزلی و همچنین  رونق بازارهای شهر انزلی فراهم شود و همچنین الحاق شهر انزلی به منطقه آزاد انزلی و تحت پوشش قرار گرفتن کامل  باشگاه ملوان از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی را از مهمترین مطالبات همه مردم شهرستان انزلی عنوان کردند.
لازم به ذکر است معاونین و مدیران سازمان نیز در این نشست حضور داشتند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو