مهارت آموزی 1054 نفر در دوره های آموزشی کاربردی منطقه آزاد انزلی

در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت نیروی انسانی متخصص و کارآمد 73 دوره دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای ویژه جوانان در سال گذشته در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش فرینا، بنا بر این گزارش جهت توسعه اشتغال پایدار و حمایت از جوانان محدوده منطقه آزاد انزلی این دوره ها با حضور ۱۰۵۴ مهارت آموز  (۸۱۷مرد و ۲۳۷زن) در قالب شش کارگاه آموزشی و با ۱۳۶۶۶۷ جمع نفر ساعت کارگاه در مرکز ارتقائ مهارت شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی برگزار شد و تعدادی از این افراد آموزش دیده با ارائه طرح پیشنهادی اشتغالزایی ،  از تسهیلات خود اشتغالی صندوق کارآفرینی امید  بهره مند شده و وارد بازار کار شدند .
کلاسهای مهارت آموزی در ۲۰۰ رشته کاربردی به صورت رایگان برگزار و مهارت آموزان پس از طی کردن دوره‌های آموزشی تحت نظر اساتید مجرب و کسب مهارت‌های لازم و نیز اخذ گواهی نامه های بین المللی ، شرایط ورود به بازارکار برایشان فراهم شده و از سوی دیگر با برگزاری کارگاه‌های فنی و تخصصی موجبات افزایش مهارت جوانان منطقه و کاهش نرخ بیکاری شده است .
گفتنی است؛ سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و توسعه همه جانبه منطقه به ویژه تربیت و تقویت نیروی انسانی متخصص، با ارتقاء سطح و تنوع بخشی به مهارت‌های تولیدی در اقشار مختلف، در جهت افزایش سطح اشتغال و درآمد خانوار، اقدام به اجرای این طرح آموزشی نموده و فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای متنوعی را نیز در دستور کار قرارداده است.
لازم به ذکر است با حمایت های سازمان منطقه آزاد انزلی برای اولین بار در آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور کارگاه تخصصی برگزاری دوره های آموزشی سولار یا سلول های خورشیدی در شهرک صنعتی این منطقه راه اندازی می شود و بر اساس توافقات صورت گرفته بین سازمان منطقه آزاد انزلی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان تابستان امسال مسابقات تخصصی سلول های خورشیدی به میزبانی منطقه برگزار خواهد شد . 

در سال جاری نیز دورهای جدید و متنوع آموزشی از سوی این سازمان با همکاری مشترک سازمان فنی و حرفه ای استان در حال برگزاری است .



 

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو