احداث سه پست اسکله نفتی ۱۰۰هزار تنی در بندر شهید رجایی

با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان استان هرمزگان، عملیات اجرایی احداث سه پست اسکله جدید صادرات فرآورده های نفتی در بندر شهید رجایی آغاز شد.

به گزارش فرینا، محمد سعیدنژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در رأس هیاتی از مدیران ارشد این سازمان پنج شنبه یکم تیرماه به بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر تجاری ایران سفر کرد.

شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث سه پست اسکله نفتی با امکان خدمات رسانی به شناورهای یکصدهزار تنی در بندر شهید رجایی و همچنین آغاز عملیات مونتاژ ۱۵ دستگاه تجهیزات استراتژیک کانتینری ساخت صنایع داخلی از مهم ترین برنامه سفر معاون وزیر راه به مرکز استان هرمزگان بود.

در این مراسم، محمد آشوری، عضو هیات رییسه مجلس،  حسین هاشمی تختی، رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان و رییس کمیته بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات عامل سازمان بنادر، معاونین و اعضای شورای اداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، جمعی از مسئولان استانی و مدیران شرکت های مستقر در بندر شهید رجایی حضور داشتند.

در حاشیه این مراسم مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: پروژه ساخت سه پست اسکله جدید نفتی با عمق ۱۶ متر در ضلع شرقی حوضچه بندر شهید رجایی به همراه احداث جاده، پل دسترسی و همچنین خطوط انتقال به طول یکهزار و ۷۰۰ متر قرار است طی ۲۴ ماه اجرایی شود.

اله مراد عفیفی پور افزود: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی پیش بینی شده است.

عفیفی پور ضمن اشاره به اهداف و مزایای اجرای این پروژه، گفت: با بهره برداری از این اسکله ها که از نوع شمع و عرشه و با امکان پهلوگیری شناورهای یکصدهزار تنی است، زیرساخت لازم برای صادرات سالیانه ۳۴ میلیون تن فرآورده های نفتی شامل بنزین، گازوییل، نفتا، میعانات گازی، نفت کوره و سوخت شناورها فراهم می شود.

لازم به ذکر است، حضور در نشست شورای اداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و بازدید از طرح توسعه بندر شهید رجایی از دیگر برنامه هایی سفر یکروزه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به دروازه طلایی اقتصاد ایران بود.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو