بهره گیری از ظرفیت های کیش برای رونق گردشگری ورزشی

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه باشگاه ها باید دخل و خرج خود را تنظیم کنند افزود : انتظار داریم آنان قرار دادهایی ببندند که بتوانند مبالغ آن را پرداخت کنند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مهدی تاج که به منظور بازدید از امکانات و فضاهای ورزشی کیش و همچنین مذاکره و آماده سازی پیشنویس توافقنامه همکاری بین فدراسیون فوتبال و سازمان منطقه آزاد کیش به این جزیره سفر کرده بود گفت : چندی پیش در تهران با مدیر عامل منطقه آزاد کیش در خصوص استفاده از ظرفیت های کیش نشستی داشتیم و در این سفر هم از پتانسیل ها و ظرفیت های کیش بازدید کردیم و هم نشستی با مسئولان منطقه انجام شد.
مهدی تاج به اجرای موضوع اقتصاد مقاومتی در فدراسیون اشاره کرد و افزود: تمرکز فدراسیون به برگزاری جام جهانی روسیه و پس از آن جام جهانی قطر 2022 بوده تا با توجه به تطابق شرایط آب و هوایی کیش با محل برگزاری رقابتها ،تلاش کنیم تا ازاین ظرفیت های داخلی بهره بگیریم.
رئیس فدراسیون فوتبال،جزیره کیش را محلی مناسب برای برپایی اردوهای داخلی و خارجی ، رقابت های فوتبال ، فوتسال و همچنین فوتبال ساحلی عنوان کرد و افزود : امکانات زیر ساختی در کیش فراهم است و زمین های ورزشی موجود نیز خوب است اما کافی نیست .
وی گفت: به مسئولان منطقه نیز پیشنهاد دادیم تا یکی ازمجموعه های ورزشی را به طور کامل تجهیز و چمن آن برای تمرین تیم های ملی و خارجی استاندارد سازی شود ،سایر زمین ها را می توان در اختیار شهروندان و اردوهای تیم های باشگاهی قرار داد.
رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد : ایجاد این زیر ساخت به صورت کامل می تواند در سالهای آینده نیز مورد استفاده تیم ها قرار گیرد ، حضور تیم های ملی سبب رونق توریسم ورزشی و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد .
وی به مجموعه هایی همچون فرودگاه ، سیستم هتلینگ و مجموعه های ورزشی در کیش اشاره کرد و گفت : این جزیره می تواند قطب ورزش های فوتبال ، فوتبال ساحلی و فوتسال قرار گیرد و با تغییرات جزیی در برخی امکانات می توان بهترین سالن های ورزشی را در این جزیره ایجاد کرد .
تاج با بیان اینکه برگزاری اردوها و رقابت ها در کیش هزینه ها را کاهش و از خروج ارز جلوگیری خواهد کرد گفت :امکانات کیش با توجه به سرانه جمعیت منطقه بی نظیر است که با تجهیزشدن کامل این ورزشگاه ها می توان مکان مناسبی برای تمرین تیم های ملی ، اردوهای داخلی و تیم های باشگاهی خارجی باشد .
وی در مورد اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی چقدر در فدراسیون محقق شده است اظهار کرد :اعزام های برون مرزی نیاز به بررسی بیشتری دارد و در شورای برون مرزی هر درخواستی پذیرفته نمی شود، تا می توانیم از ظرفیت های داخلی استفاه می کنیم ، باید صرفه و صلاح نیز در نظر گرفته شود .
تاج در خصوص نقل و انتقال بازیکنان در باشگاه ها و هزینه های آن به ایرنا گفت : سقفی برای قرارداد ها نگذاشتیم این مدل درتمام دنیا جاری نیست ، باشگاه ها به دخل و خرج خود نگاه کنند اگر در آمد دارند بازیکن گران قیمت بگیرند اگر نه ،گران قیمت ها را بفروشند ، انتظار داریم باشگاه های قرار دادهایی ببندند که بتوانند از عهده پرداخت مبالغ آن برآیند ، در غیر این صورت کمیته تعیین وضعیت بازیکنان برای آنها تنبیهاتی در نظر می گیرند .
رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد : بهتر است در بحث قرار دادها از چشم هم چشمی پرهیز شود ،باشگاه ها و تیم ها باید اعداد وارقامی در نظر بگیرند که از عهده پرداخت آن بر آیند .پرداخت مبالغی که مطرح می شود از طاقت فوتبال ما خارج است ، همه قرار داداها در سازمان لیگ بررسی و منتشر می شود.
تاج گفت :پس از بازدید از امکانات ورزشی جزیره نشستی با حضور مشاور مدیرعامل و مدیر کل حوزه ریاست منطقه آزاد کیش ،معاون ورزش و رئیس هیات فوتبال کیش داشتیم و نکاتی مطرح شد و قرار است برای استفاده از امکانات جزیره، تفاهم نامه ای تهیه شود و به سمت انعقاد قرار دادی بین فدراسیون فوتبال و منطقه آزاد کیش پیش برویم .
وی افزود: در این نشست برای میزبانی از تیم های شرکت کننده در جام جهانی قطر به عنوان یک نقطه اصلی برای برپایی کمپ تمرینی تیم‌های برتر در رقابت های جام جهانی 2022 و همچنین برگزاری اردوهای تیم ملی و رقابت ها نیز صحبت های انجام شد .
وی عملکرد هیات فوتبال کیش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این هیات توانسته در این جزیره به خوبی عمل کند .
مشاور مدیر عامل و مدیر کل حوزه ریاست سازمان منطقه آزاد کیش نیزدراین دیدار گفت: برای بهره برداری حداکثری از توانمندیها و ظرفیت های داخلی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه گردشگری از جمله توریسم ورزشی جزو اولویت های کاری سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.
قدرت ابراهیمی به امکانات اقامتی مناسب و افزایش جاذبه های تفریحی و گردشگری در جزیره کیش اشاره کرد و افزود:سالانه بیش از یک میلیون و 800 هزار گردشگر داخلی وخارجی به جزیره کیش سفر می کنند که این نشان دهنده این است که بسیاری از هموطنان جزیره کیش را جایگزین مقاصد گردشگری خارجی کرده اند و با این کار از خروج قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می شود.
وی به میزبانی جزیره کیش در رویدادهای بزرگ ورزشی اشاره کرد و گفت : برگزاری دو دوره تور جهانی والیبال ساحلی در سطح کمی و کیفی خوب برگزار شد که سال گذشته فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) سطح این رقابت‌ها را سه ستاره اعلام کرد.
ابراهیمی در ادامه با اعلام آمادگی برای تعامل بیشتر با فدراسیون فوتبال در جهت تبدیل جزیره کیش به قطب ورزشی کشور و منطقه افزود: جزیره کیش با توجه به زیر ساختها می تواند میزبان خوبی برای تیم های شرکت کننده در رقابت های جام جهانی قطر باشد .
بهره مندی از پایانه های پیشرفته و خدمات استاندارد فرودگاهی ، بندر و فعالیت شرکت هواپیمایی کیش که از شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش است می تواند برای تیم های ملی که برای آمادگی در رقابت های جام جهانی 2022 در قطر، جزیره کیش را جهت برگزاری اردوهای تدارکاتی انتخاب می کنند میزبانی شایسته باشد.
محمد رضا ساکت مدیر تیم های ملی فدراسیون فوتبال نیز که به همراه مهدی تاج به این جزیره سفر کرد در این نشست گفت: فدراسیون فوتبال می تواند امکانات کیش را به سایر فدارسیون ها در داخل و خارج معرفی کند و انان را به برگزاری اردوها و رقابت های خود در جزیره کیش تشویق کند.
برگزاری سمینارهای اموزشی و علمی برپایی کارگاه های آموزشی برای ارتقای استانداردها ،راه اندازی پارک فوتبال،بهره مندی از مشاوره فدراسیون فوتبال و ارائه و فروش محصولات تیم ملی از موارد پیشنهادی برای پیش نویس این تفاهم نامه است که در این جلسه مطرح شده است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو