برگزاری اولین نمایشگاه هنری در مجموعه خلیج فارس کیش

مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش در اولین نمایشگاه هنری میزبان آثار هنرمندان مطرح کشور است.

به گزارش فرینا، نخستین نمایشگاه هنری پنجم تیر و همزمان با عید سعید فطر در مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش برگزار می شود.
در این نمایشگاه 339 قطعه و اثر هنری شامل آثار نقاشی و مجسمه سازی 45 هنرمند مطرح کشور به نمایش در می آید که این آثار از یک تا شصت میلیون تومان ارزش گذاری شده اند و دو اثر یکصد و بیست میلیون تومانی نیز در بین این آثار وجود دارد.
آثار این هنرمندان در سبک های مختلف و تکنیک های سنتی و مدرن در گروه های نقاشی، نقش برجسته، ترکیب مواد و مجسمه سازی و صنایع دستی است. بخش صنایع دستی شامل آثار قلم زنی، مشبک، منبت و سرامیک است.
استاد حسین محجوبی، داریوش فرد، پریسا شاد و ابوالحسین نبافیان از جمله اساتیدی هستند که آثارشان در این نمایشگاه عرضه می شود.
ایجاد قطب نمایشگاهی و فروش آثار هنرهای تجسمی و صنایع دستی در جزیره کیش مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه است که با توجه به پتانسیل های خوب کیش در زمینه عدم نیاز به روادید برای گردشگران خارجی، امکانات مناسب اقامتی و پذیرایی، سهولت دسترسی، جاذبه های طبیعی و تفریحی، آرامش، سالن مناسب نمایشگاهی و امنیت مزیت های خوبی دارد که به پایگاه برپایی نمایشگاه های هنری در سطح ملی و بین المللی تبدیل شود.
در طول برگزاری نمایشگاه نیز علاوه بر برپایی کارگاه های هنری، سمینار تخصصی در زمینه هنرهای تجسمی در فضاهای هتلی برنامه ریزی و برگزار خواهد شد.
این نمایشگاه که با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و با همکاری انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران و انجمن هنرمندان خود آموخته ایران، 5 تیر و همزمان با عید سعید فطر آغاز می شود و به مدت 45 روز در محل موزه خلیج فارس کیش ادامه خواهد داشت.
مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش یک مجموعه فرهنگی، تفریحی و سیاحتی در بخش ساحل جنوب غربی جزیره است که در زمینی به وسعت 3620 متر مربع در جنوب غربی جزیره کیش ساخته شده است و 14 بهمن پارسال همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر اطلاعات در جزیره کیش به بهره برداری رسید.
این سازه بتنی با ارتفاع 52 متر و قطر متوسط 10 متر برداشتی آزادانه از فرم طبیعی صدف دو کفه ای است که به وفور در سواحل خلیج فارس یافت می شود و مرواریدی در میان آن قرار گرفته است. نشانه عمودی که از میان سیر افقی سایت برخاسته می تواند نماد کاملی از جزیره کیش باشد که به واسطه رشد و شکوفایی اقتصادی و رقابت با بازار جهانی به منصه ظهور رسیده است و در میان دیگر جزایر خلیج فارس مقتدرانه در مسیر توسعه گام بر می دارد.
این مجموعه هنری دارای فضاهایی شامل گالریها، سالن آمفی تئاتر بسیار مدرن برای سخنرانی های تخصصی و مجهز به اپلیکشن های مدرن و فضاهای پشتیبانی، بخش های اداری و مدیریتی، کافی شاپ، و بخش های پشتیبانی تاسیساتی و بهداشتی است. موزه ساخته شده در این مجموعه در بخش زیرین سازه افقی قرار دارد و تنها سقف مواج آن بر روی زمین قابل مشاهده است.
لازم به ذکر است نخستین نمایشگاه هنری موزه خلیج فارس کیش به همت موسسه مشاور و معماری طرح فضا (گروه فرا) برگزار می شود. این موسسه که سال 70 در تهران تاسیس شد، در زمینه طرح های بزرگ شهری، معماری و طراحی داخلی فعالیت می کند و با توجه به لزوم حمایت بیشتر از هنرهای تجسمی بومی، به ویژه در فضاهای زیستی با همکاری بیش از 400 هنرمند در سرتاسر ایران سعی دارد نسبت به فعال سازی اقتصاد بدنه هنرهای تجسمی و توسعه فرهنگ خرید آثار هنری توسط آحاد جامعه و همچنین ترویج نگاه سرمایه ای به خرید آثار هنرمندان فعالیت های موثر و مستمری داشته باشد. این موسسه تا کنون 7 دوره نمایشگاه و فروش آثار هنرهای تجسمی را در سراسر کشور برگزار کرده و هشتمین نمایشگاه را در موزه خلیج فارس جزیره کیش برگزار می کند.

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو