منطقه آزاد انزلی فرصتی استثنایی برای توسعه است

معاون اول رییس جمهور در بازدید از منطقه آزاد انزلی گفت: این منطقه یک فرصت بسیار خوب و استثنایی برای توسعه و مهمترین و اصلی ترین منطقه آزاد شمال کشور است.

به گزارش فرینا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و دکتر محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه که به منظور افتتاح چند پروژه عمرانی و صنعتی به این منطقه سفر کرده بودند مورد استقبال مهندس مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان ،استاندار گیلان و جمعی از مسئولین کشوری و استانی قرار گرفتند و  ،  4 پروژه زیرساختی و تولیدی منطقه آزاد انزلی با سرمایه گذاری 341 میلیارد ریال  با حضور ایشان به بهره برداری رسید.
اسحاق جهانگیری درجریان پایان بازدید از منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران  با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی فرصت بسیار خوب و استثنایی برای توسعه و گیلان است، این منطقه را مهمترین و اصلی ترین منطقه آزاد شمال کشور اعلام کرد.
جهانگیری با بیان جایگاه منطقه آزاد انزلی به عنوان مهمترین و اصلی ترین منطقه آزاد در استانهای شمالی کشور اضافه کرد : گیلان می تواند با ظرفیت های موجود و زیرساخت های در حال تکمیل، علاوه بر ایفای نقش توسعه ای برای کشور، نقش فراملی نیز برعهده گرفته و به عنوان حلقه اتصال ایران به کشورهای حاشیه دریای خزر و آسیای میانه و قفقاز، به ایفای نقش بپردازد.
وی وجه غالب استان گیلان را کشاورزی ارزیابی کرد و تصریح نمود که این استان از استعداد بسیار زیادی برای صنعتی شدن برخوردار است و از پیش از انقلاب اسلامی نیز یکی از استانهای مهم صنعتی کشور بوده است. 
وی تصریح کرد: باید راه آهن به استان گیلان وصل شده و از طریق این استان به جمهوری آذربایجان و سپس اروپا به منظور صدور کالاهای تولیدی کشور متصل شود، چراکه این یک فرصت استثنایی برای کشور ایجاد می کند و امیدوارم بتوانیم در دولت دوازدهم گام های بلندتری برای توسعه استان گیلان برداریم.
اسحاق جهانگیری با اشاره به نقش محوری و امتیازات منطقه آزاد انزلی در راستای حمایت از تولید کالاهای صادراتی کشور خاطر نشان کرد : منطقه آزاد انزلی می تواند با فراهم سازی بستر حضور سرمایه گذاران خارجی و ارائه معافیت های مالیاتی، ایجاد بانک های داخلی و خارجی ، صدور ویزا و خدمات دیگر همراه با حمایت از تولید و صادرات کالاهای داخلی از این منطقه ، نقش بسیار موثری در توسعه اقتصادی گیلان و کشور ایفا نماید .
وی به پتانسیل های موجود در گیلان اشاره کرد و با بیان موقعیت استراتژیک منطقه آزاد انزلی و ارتباط با کشورهای حاشیه خزر عنوان کرد : منطقه آزاد انزلی با بهره گیری از این موقیعت جغرافیایی مناسب میتواند تاثیر ملی داشته باشد و استان گیلان و این منطقه میتوانند با افزایش مراودات و ارتباطات با کشورهای آسیای میانه و قفقاز  به عنوان قطب توسعه تبدیل شوند .
معاون اول رییس جمهور با ابراز خرسندی از اقدامات خوب صورت گرفته برای صنعتی شدن گیلان اظهار داشت: پیش نیاز اصلی این استان که با تکیه بر آن مسیر توسعه را سریعتر طی کند ایجاد زیر بناهای لازم است و در این میان راه آهن به صورت خاص اولویت اول می باشد و پس از آن فرودگاه و آزاد راه ها مسئله بعدی است تا تمامی زیر ساخت های مورد نیاز برای توسعه صنعتی استان گیلان فراهم شود.
دکتر اسحاق جهانگیری به وجود نیروی انسانی نخبه تحصیل کرده خوب در استان گیلان اشاره کرد و افزود : این نیروی انسانی می تواند در صورت فرآهم شدن زیرساخت ها به صنعتی شدن استان کمک کند.
معاون اول رییس جمهور با اظهار امیدواری نسبت به تکمیل زیر ساخت های در حال احداث در سطح استان گیلان در اوایل کار دولت دوازدهم افزود: امیدوارم بتوانیم برای توسعه استان گیلان با توجه به فرصتها و استعدادهای موجود گام بلندتری برداریم.
گفتنی است در جریان بازدید معاون اول رئیس جمهور از منطقه آزاد انزلی طرح توسعه مجموعه ورزش های ساحلی سیروس قایقران با اعتبار 20 میلیارد ریال مشتمل بر 2 زمین ورزشی به مساحت 1.5 هکتار، به عنوان بزرگترین مجموعه ورزشی ساحلی شمال کشور و دومین در سطح کشور بهمراه بلوار دسترسی مجتمع بندری کاسپین به طول دو کیلومتر با اعتبار 120 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
از سوی دیگر با حضور دکتر جهانگیری برج مراقبت دریایی مجتمع بندری کاسپین که با اعتبار 55 میلیارد ریال  و دارا بودن ارتفاع 38.5 متری و با زیربنای 2370 متر مربع در 7 طبقه و در ادامه واحد صنعتی تولید انواع پارکت و لمینت، با سرمایه گذاری 146 میلیارد ریالی بخش خصوصی که علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای افزون 250 نفر با هدف صادرات به کشورهای همسایه در منطقه آزاد انزلی احداث شده، رسماً افتتاح و به بهره برداری رسید.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو