افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی از بندر کیش

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این بندر طی سه ماه نخست سال جاری از افزایش ۳۴ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در تنها بندرگاه جزیره مرجانی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش  فرینا، احمد شهریاری با اشاره به تخلیه و بارگیری ۴۵۰ هزار و ۴۸۴ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر کیش از آغاز سال جاری تا پایان خردادماه ۹۶ گفت: از این میزان، ۳۷۷هزار و ۲۱۱ تن به کالای غیر نفتی و ۷۳هزار و ۲۷۳ تن کالای نفتی اختصاص دارد.
شهریاری به افزایش ۳۴ درصدی صادرات غیر نفتی در این بندر اشاره کرد و افزود: طی سه ماه گذشته، بالغ بر یکهزار و ۱۲۷ تن از اینگونه کالاها به خارج از کشور صادر شد.
وی همچنین واردات کالاهای غیرنفتی را بالغ بر ۱۰ هزار تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷درصد کاهش داشته است.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: طی سه ماهه نخست امسال، ۳۶۶هزار و ۵۸ تن کالای غیر نفتی کابوتاژ شد.
شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش را سه هزار و ۶۰۴ فروند با رشد ۷درصدی اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۷۵ فروند شناور بالای هزار تن و سه هزار و ۴۲۹ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.
وی در ادامه با اشاره به ترابری ۲۰۲ هزار و ۴۵۵ نفر مسافر از طریق این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: طی این مدت، ۳۷ هزار و ۸۷۸ دستگاه خودرو نیز توسط شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جزیره کیش به چارک و آفتاب و بالعکس ترابری شد.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش در پایان با اشاره به رونق تفریحات و گشت های دریایی در فصل بهار سال جاری افزود: علاوه بر فعالیت های مسافری، ۱۶۹ هزار و ۸۳۰ نفر از لذت گشت های دریایی با شناورهای تفریحی بهره مند شدند که افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سه ماهه بهار سال گذشته به ثبت رسید.

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :