ابوالفضل جلیلی فیلم سینمایی سوران را در چابهار می سازد

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت : این سازمان با مشارکت "ابوالفضل جلیلی" از کارگردانان و فیلمسازان مطرح کشورمان فیلم سینمایی "سوران" را می سازد.

به گزارش فرینا، "حسام الدین یوسفی"گفت: فیلم سینمایی "سوران" تاثیر ظرفیت های صیادی و منطقه آزاد چابهار بر زندگی مردم ساحل نشین چابهار با تکیه بر جاذبه های گردشگری را روایت می کند.
یوسفی بیان کرد: فیلمنامه ی فیلم "سوران" دررابطه با نبود شناسنامه برای تعداد زیادی از شهروندان استان سیستان وبلوچستان که امکان ادامه تحصیل وسایرخدمات شهروندی برای آنها میسرنیست ، می باشد که ظرفیت های اقتصادی یاد شده برزندگی آنان تاثیرمی گذارد.
وی اظهار داشت: هزینه های تولید این فیلم به صورت مشارکتی( 50 در صد سازمان منطقه آزاد چابهار و 50 در صد توسط "ابوالفضل جلیلی") تامین خواهد شد.
وی افزود: این فیلم پس از تولید ضمن حضوردر جشنواره های داخلی وخارجی حضوردرکشورهای خارجی به فروش می رسد.
ابوالفضل جلیلی (زاده ۱۳۳۶ در ساوه) کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است. فیلم‌های او، غیرتجاری هستند و معمولاً به مسائل اجتماعی، به‌ویژه مسائل مربوط به نوجوانان می‌پردازند. جلیلی تاکنون جایزه‌های بین‌المللی متعددی از جمله جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز، جایزه پلنگ نقره‌ای جشنواره لوکارنو و جایزه بهترین فیلم جشنواره دوربان را به‌دست آورده است.
سوران نام خاص بلوچی است که نام بازیگر اصلی فیلم است.

امتیاز به خبر :